مسعود قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود:اعضای این هیات اقتصادی به منظور اجرای تفاهم نامه امضا شده و با هدف گسترش روابط اقتصادی برای دومین باراست که به استان البرز سفر می کنند.
وی با اشاره به تفاهم نامه امضا شده بین البرز و هوآسانگ کره جنوبی اظهار کرد: ترویج، تقویت و توسعه تجارت، سرمایه گذاری و همچنین همکاری های اقتصادی، علمی و فناوری در میان جوامع کسب و کار از جمله مفاد این تفاهم نامه بوده است.
وی، تشکیل شورای تجاری بین کشور کره جنوبی و استان البرز به عنوان اساس همکاری بین بخش های خصوصی دو طرف و همچنین ارایه استراتژی های مناسب برای بهبود فعالیت های اقتصادی و حل موانع موجود از دیگر بند های این تفاهم نامه برشمرد.
قاسمی افزود: برگزاری نشست های تخصصی بین تجار و بازرگانان البرز و کره جنوبی از جمله برنامه های این هیات تجاری است.
وی تاکید کرد: این هیات تجاری و بازرگانی متشکل از مسئولان و کارشناسان شرکت های تولید مواد معدنی، مصالح ساختمانی، تجهیزات آتش نشانی، لوازم بهداشتی و آرایشی، تجهیزات نفت و گاز ( بادگیر)، قطعات خودرو، تجهیزات اندازه گیری دما، یخچال، کمپرسور، دستگاه های خنک کننده و ماشین آلات به مدت یک روز دراستان البرز حضور خواهد داشت.
دبیر کل اتاق بازرگانی البرز خاطرنشان کرد: حضور هیات های تجاری کشورهای مختلف در این استان یا اعزام هیات تجاری از البرز به دیگر کشورها، فرصتی برای معرفی درست و کامل ظرفیت های این منطقه به شمار می رود.
قاسمی به نقش تاثیر گذار بخش خصوصی در راستای تحقق اهداف تعیین شده در بحث اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود:حضور هدفمند هیات های اقتصادی و تجاری در بازار سایر کشورها گامی در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
7411/ 6155خبرنگار: سیده فرنازمرتضوی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.