به گزارش ایرنا، عباس زمانی فر روز دوشنبه در نشست مشترک ستاد شاهد مدارس البرز افزود: در این مراسم ویژه برنامه هایی در خصوص تبیین زندگی نامه شهدای فرهنگی پیش بینی شده است.
وی ، ساماندهی وجذب نیروی انسانی در مدارس شاهد البرز را از دیگر برنامه های سال جاری اداره امور مدارس شاهد البرز برشمرد.
زمانی فر بیان داشت: همانگونه که امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی فرموده اند ' هر چه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثار گران است، امروز ایران اسلامی در دنیا مفتخر به فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.
وی ادامه داد:دانش آموزان باید با نام و زندگینامه شهدا آشنایی لازم را پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد خاطرنشان شد: دانش آموزان باید بدانند اگر ما در کشوری زندگی می کنیم که امنیت و اقتدار دارد فقط به خاطر ایثارگری شهدای گرانقدر است و به همین دلیل برگزاری یادوراه شهدا در دستور کاری - اجرایی مدارس از جمله مدارس شاهد استان البرز قرار گرفته است .
وی گفت: در یادواره های شهدا که در مدارس نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش استان البرز در طول سال تحصیلی 96-95 برگزار شد از خانواده معظم شهدا ، مسئولان کشوری ، استانی و منطقه ای ، روحانیت ، استادان حوزه و دانشگاه ، رزمندگان و همرزمان شهدا برای سخنرانی دعوت شد.
زمانی فر تصریح کرد: امسال در حاشیه یادواره شهدای محله در مدارس نمایشگاه شهدا دایر می شود تا دانش آموزان در آن اثار خود را در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت در قالب دل نوشته ای به شهدا، نقاشی ، عکس، مقاله و ... به نمایش بگذارند.
این مسئول به چرایی نشست مشترک ستاد شاهد در البرز پرداخت و اظهار کرد: در این نشست گزارش یکساله ستادهای شاهد نواحی و مناطق 8 گانه آموزش و پرورش در این استان مورد بررسی قرار گرفت.
زمانی فر برنامه ریزی و تبادل نظر در خصوص برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در خردادماه 96، بررسی جذب و بکار گیری نیروهای طرح پراکنده شاهد در سال تحصیلی 97-96 و امور جاری از دیگر دستور کاری این نشست مشترک است.
وی تاکید کرد: برگزاری این نشست مشترک در سال 96 به منظور تقویت رشد شاخص های کمی و کیفی در مدارس شاهد استان البرز ادامه دارد.
در این نشست مسائل مربوط به دانش آموزان مدارس شاهد استان البرز در بخش های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.
در مدارس شاهد استان البرز 9 هزار و 500 دانش آموز تحصیل می کنند.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.