به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ، علی حاج کاظم با اشاره به پنجمین دوره جشنواره لاله ها که در محل باغ گلهای بوستان شهید چمران در حال برگزاری است، اظهار داشت: اقدامات مدیریت شهری طی سالهای گذشته در حوزه توسعه فضای سبز و احداث پارکها و بوستانها در تمام مناطق ١٢ گانه شهرداری ستودنی است.
این مسئول با بیان اینکه ایجاد بسترهای مناسب برای بهبود فضای سبز علاوه بر اینکه زمینه را برای داشتن شهر سالم و هوای پاک فراهم می کند، عنوان کرد: فضای سبز و پارک‌های محلی، حکم رگ‌های حیاتی فضای شهری و نقش مهمی در روحیه افراد ساکن در محل به‌ویژه محلات آپارتمان‌نشین دارد که اکثرا از هرگونه سبزینگی در فضای زندگی خود محرومند.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج گفت: پارک‌های محلی به‌ عنوان بخشی از فضای باز می‌توانند نقش مهمی در بهبود اکولوژی منطقه داشته باشند و ضمن فراهم کردن تفریحات گوناگون، نزدیکی به طبیعت را نیز برای اهالی محل فراهم کنند.
وی، افزایش سرانه فضای سبز به شیوه های نوین را امری ضروری ذکر و اضافه کرد: احداث پارکها از یک سو به جهت تأثیری که بر کیفیت زندگی شهری و نیل به توسعه پایدار دارند و از سوی دیگر به جهت بار مالی بدون بازگشت سرمایه و سود که برای شهرداری ها بجای می نهد، ضرورت دارد.
حاج کاظم ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان پنجمین دوره جشنواره لاله ها ادامه داد: امسال در باغ گلها علاوه بر گونه های دیگر، تعداد 320 هزار پیاز لاله در 46 واریته و 38 رنگ روییده شده که تقریبا دو برابر نسبت به سال گذشته بیشتر بوده و طراحی منحصر به فردی که در این مکان صورت گرفته موجب شده تا این رویداد مهم متفاوت تر از سال گذشته برگزار شود.
وی یادآور شد: جشنواره لاله ها و نمایشگاه گل و گیاه که به صورت جداگانه طی سال در شهر کرج برگزار می شود، باعث افزایش فرهنگ استفاده از گل و گیاه و آشنایی با مزایای آن و تاثیرات روحی و روانی استفاده از این منبع خدادادی و همچنین حمایت از تولیدگنندگان گل و گیاه می شود.
حاج کاظم ادامه داد: در حال حاضر شهرداری کرج با برگزاری جشنواره لاله ها و نمایشگاه گل و گیاه برای فرهنگ سازی در مقاطع مختلف اعم از سنین پایه، خانواده ها و عموم مردم، گل را که یک کالای لوکس در ذهن مردم شناخته می شد، به عنوان یکی از کالاهای ضروری سبد خانوار معرفی کرده که این امر نتیجه فرهنگسازی و برگزاری جشنواره های متعدد می باشد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: ما نیز به نوبه خود تمام تلاش و همکاری لازم را با مدیریت شهری برای اجرای جشنواره انجام می‌دهیم تا بتوانیم این جشنواره را به‌خوبی در استان برگزار کرده و آن را به عنوان یک طرح ملی به ثبت برسانیم و از آن خروجی خوبی در شهر کرج داشته باشیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 618508
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.