موضوع انتخابات در استان البرز نیز این روزها به هر خانه ای و محفلی راه یافته و پای ثابت گفت و گوهای عمومی در جامعه موضوع انتخابات و مهم تر از آن انتخاب افراد اصلح است.
کار هیات های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پایان یافته و از روز پنجشنبه هیات های نظارت بر این انتخابات فعالیت خود را آغاز کرده اند.
محمد جواد کولیوند نایب رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کل کشور به خبرنگار ایرنا گفت که هیات های نظارت به مدت 7 روز کاری فرصت دارند تا صلاحیت داوطلبان این دوره از انتخابات را تعیین کنند.
وی ادامه داد: ریاست هیات های اجرایی شوراهای اسلامی بر عهده فرمانداران و
روسای جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش است.
کولیوند با بیان اینکه در این دوره از انتخابات از فضای رأی‌گیری دستی خارج شده و به سمت رأی‌گیری الکترونیکی پیش می رویم، گفت: بخش 'آی. تی' IT مجلس با همکاری مجموعه IT وزارت کشور کار را پیش بردند و مجموعه تأییدیه‌های لازم در این زمینه گرفته شد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
ثبت نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز از روز 22 فروردین ماه در ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور آغاز شده و تا پایان روز شنبه 26 فروردین ماه ادامه خواهد یافت.
هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفته و هیات های اجرایی استان ها نیز تا کنون تشکیل شده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز و رییس ستاد انتخابات استان گفت که بر اساس دستور وزیر کشور مبنی بر تشکیل هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری، این امر ظرف مدت مقرر در استان البرز محقق شد.
فتح الله حقیقی در گفتگو با ایرنا به آغاز روند نام نویسی انتخابات ریاست جهموری در وزارت کشور بر اساس دستور وزیر کشور اشاره کرد و افزود: بر این اساس دستور تشکیل هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در فرمانداری ها نیز صادر شد.
وی ادامه داد: فرمانداران از روز 22 تا 24 فروردین 96 فرصت دارند که هیات اجرایی را تشکیل داده و اعلام کنند.
حقیقی گفت: بستر سازی برای تبلیغات و رقابت سالم و امن و در پایان نیز سکوت تبلیغاتی، امنیت، تعیین شعب و اعضای شعب نیز باید در استان تشکیل می شود.
وی افزود: فرمانداران در تدارک انتخاب هیات اجرایی هستند که به زودی و در موعد مقرر اعلام می شود.
نایب رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کل کشور گفت که برگزاری انتخابات سال 96 براساس آخرین سرشماری اعلام شده از نفوس و مسکن به مجموعه‌های همه استان‌ها ابلاغ شده است.
محمد جواد کولیوند به خبرنگار ایرنا، گفت: زمان اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها در تاریخ دوم اردیبهشت از طرف فرمانداری‌های هر استان به داوطلبان خواهد بود.
وی ادامه داد:همچنین از سوم تا ششم اردیبهشت ماه سال جاری داوطلبانی که به ردصلاحیت خود اعتراض دارند می‌توانند به هیات‌های نظارت در سطوح بالاتر مراجعه کنند.
گستردگی فعالیت های انتخاباتی به ویژه در فضای مجازی را می توان یکی از وی‍ژگی های این دوره از انتخابات دانست که در صورت توجه به الزامات قابلیت مطرح شدن به عنوان یک مزیت را دارد اما این روزها بیشتر این فضا به صحنه تبلیغات زودهنگام انتخاباتی با چاشنی تخریب دستاوردهای دولت مبدل شده است.
توجه به این موضوع مهم که دستاوردهای دولت در بخش های مختلف توفیقات نظام اسلامی محسوب می شود که بی اثر و کوچک نشان دادن آنها سودی به حال مردم و کشور نخواهد داشت.
رعایت اخلاق انتخاباتی زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سالم و اخلاقی فراهم می آورد که یکی از الزامات برگزاری چنین انتخاباتی این است که نامزدهای انتخابات به بیان و معرفی نقاط قوت و برنامه های خود آن هم در موعد مقرر تبلیغات انتخاباتی بپردازند.
با این وجود این روزها فضای مجازی در کشور و استان البرز عرصه تاخت و تاز نامزدهای انتخابات شوراها است که مصداق بارزی از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی آن هم با چاشنی تخریب دولت و رقبا و دادن وعده هایی که خارج از اختیارات اعضای شورا است.
مجریان و ناظران انتخابات تاکید کرده اند که فعالیت های تبلیغاتی زودهنگام نامزدهای انتخابات در فضای مجازی رصد می شود و در بررسی صلاحیت نامزدها تاثیر خواهد داشت.
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار است 29 اردیبهشت ماه به صورت همزمان برگزار شود.
1535/6155خبرنگار:وحیده عسگری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.