به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمد صادق باغستانی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام مبارک رجب اظهار داشت: اعتکاف سلامت معنوی جامعه را تضمین می‌کند و به دنبال آن سلامت جسمی، اجتماعی و روانی مردم نیز حاصل می‌شود.
وی همچنین عنوان کرد: یکی از بسترهای مناسب برای ظرفیت‌سازی فرهنگی و هدایت فکری و اعتقادی جوانان که توانمندی بسیار گسترده‌ای دارد، مسئله اعتکاف است که به ویژه در دانشگاه‌های کشور باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه تأثیر مثبت خلوت‌کردن در خانه خدا چیزی نیست که به این زودی‌ها از دل معتکفان بیرون برود، گفت: چند سالی است که مراسم اعتکاف آن‌طور که باید و شاید در سراسر کشور اجرا می‏‌شود.
باغستانی کی از سنت‌های حسنه بعد از انقلاب را سنت حسنه اعتکاف دنست و افزود: این سنت در طول تاریخ اسلام و سایر ادیان آسمانی طرفداران زیادی دارد، اعتکاف بهترین فرصت برای دور شدن از تمام مظاهر دنیوی و نزدیک شدن به خداوند است ، اعتکاف زمینه توبه و بازگشت به‌سوی خدا و قرآن و معنویت و دعا فراهم می‌کند و تلاشی برای بستر مناسب اندیشه و تفکر و خردورزی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج استقلاب جوانان از این سنت حسنه را ابزاری برای رهایی از توطئه های دشمنان عنوان کرد و افزود: با توجه به این که در دوران تهاجم فرهنگی، دشمن با استفاده از امکانات روز تلاش دارد جوانان را از معنویت و اخلاق جدا کند، مراسمات معنوی همچون اعتکاف جوانان را در برابر این حملات بیمه می کند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613990
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.