به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، فتح‌الله حقیقی در مراسم بزرگداشت روز مددکار که پیش از ظهر امروز در سالن میلاد کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه مددکار مختص بهزیستی نیست و یک شاکله دارد که در نظام و سازمانها بر اساس آن اقدام شده است اظهار داشت: گستره مددکار از گستره صنعت، خدمات و بهداشت بیشتر است و شاکله حیات بشری مددکار معنا و مفهوم خود را دارد.

معاون سیاسی استاندار البرز با بیان اینکه مددکار بهزیستی ویژگی‌ای دارد که سایر مددکاران ندارند و اقدامات آنها به قشر خاصی از جامعه ارائه می‌شود و نباید خدمات آنها را در کنار سایر خدمات قرار داد، افزود: امروزه پیچیدگی دنیا از نظر فناوری اطلاعات قابل قیاس با سنوات 15 سال پیش نیست و کسانی در این دنیا موفق هستند و آرامش دارند که سرعت در برنامه‌ریزی داشته باشند. 

وی با اشاره به اینکه در این دنیای پیچیده مسائل اجتماعی به سرعت پیش می‌رود و اوقات فراغت در حال حاضر به زیر 20 دقیقه رسیده است، بیان کرد: در حال حاضر مراکز فروش لوازم آرایشی 3 برابر کتابخانه‌ها است و ضریب نفوذ اینترنت در کشور 80 درصد است.

حقیقی با بیان اینکه مشکلات اجتماعی دغدغه همه آحاد جامعه است و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید همه به موضوع حساس باشند و وحدت نظر و همافزایی وجود داشته باشد، اضافه کرد: باید افرادی که روحیه این کار را دارند و در مسایل اجتماعی صبور بوده و تخصص داشته باشند، حاضر شوند که اینها ویژگی یک مددکار اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید روی مددکاران اجتماعی برنامه‌ریزی شود و اگر از آنها استفاده نشود صورت مسئله پاک شده است، عنوان کرد: پست‌های مددکاری در برخی جاها توسط افرادی اشغال شده است که تخصص آنرا ندارند.

حقیقی با بیان اینکه شایسته نیست که مددکار اجتماعی در قالب یک کارمند عادی گذاشته شود و باید جزو مسائل سخت محسوب شود، افزود: در مورد 5 موضوع آسیب اجتماعی که مورد توجه مقام معظم رهبری است، در استان تلاش زیادی شده که تا کنون در موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دولت نزدیک 6 میلیارد تومان به استان البرز کمک کرده و کمکهای بیشتری دریافت می‌شود.
 
معاون سیاسی استاندار البرز با اشاره به شعار سال، اظهار داشت: در البرز در سال گذشته در بحث اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید قدم‌های خوبی برداشته شده و با ارائه تسهیلات به صنایع کوچک، متوسط و بزرگ 10 هزار  شغل تثبیت یا ایجاد شده است و تولید و اشتغال در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به موضوع انتخابات، بیان کرد: استقبال داوطلبان در انتخابات دوره پنجم شوراها نسبت به دوره قبل در استان البرز تفاوت معنادار داشته است.

حقیقی با بیان اینکه 3 هزار و  869 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا در البرز ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در پایان بررسی صلاحیت در هیئت اجرایی هستیم و بعد از آن به هیئت نظارت می‌رود و در 2 اردیبهشتماه سال جاری ابلاغ می‌شود. 
 
وی ادامه داد: از روز سه شنبه ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری آغاز می‌شود و این انتخابات به 11 مرحله تقسیم و آسیب شناسی شده و تاکنون بدون هیچ مشکلی بوده است.

حقیقی با بیان اینکه در انتخابات باید ارکان انتخابات جاری و سالم برگزار شود و انتخابات باید رقابتی باشد، تاکید کرد: اما با کسانی که در انتخابات تخلف کنند برخورد می‌شود و ستاد امنیت، هیئت‌های اجرایی و نظارت بر تبلیغات نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611883
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.