به گزارش ایرنا، گرچه روز گذشته حسن عوض وردی معاون سیاسی انتظامی فرماندار کرج از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا از 24 اسفندماه جاری براساس بخشنامه ای که از سوی دبیر ستاد انتخابات کشور به استانداری های سراسر کشور ابلاغ شد، نسبت به یپش ثبت نام در دفاتر پیشخوان خدمات دولت اقدام کنند.
پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها در دفاتر پیشخوان با هدف تسهیل فرآیند ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و در اجرای مصوبه ستاد انتخابات کشور اعلام شده بود .
وزیر کشور نیز در ابلاغیه ای به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور، دستور شروع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را صادر کرد.
در این ابلاغیه با اشاره به مفاد قانونی یادشده از فرمانداران و بخشداران خواسته شده است: بر اساس مواد 32 و33 قانون مذکور از روز چهارشنبه مورخ 95/12/25 نسبت به تشکیل هیاتهای اجرایی و انجام سایر برنامه های انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، طبق برنامه زمانبندی ابلاغی و درمهلت های قانونی مقرر اقدام کرده و وصول این بخشنامه را مطابق فرم شماره 2 به ستاد انتخابات کشور اعلام کنند..
دکترمحمدجواد کولیوند نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ارسال نامه این هیئت به وزارت کشور برای تعیین تکلیف برگزاری الکترونیک این انتخابات خبر داد و گفت: بعد از ظهر امروز هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها پیشنهاد خود درباره برگزاری الکترونیک انتخابات را به وزارت کشور ارائه می‌کند.
وی افزود: : در این نامه به وزارت کشور پیشنهاد کرده‌ایم تا حوزه‌های انتخابیه‌ای که اعضای شورای شهر آنها 5 تا 7 نفر است، انتخاباتش به صورت الکترونیک برگزار شود.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: از امروز به مدت چهار روز فرمانداران و بخشداران مکلف موظف هستند تا نسبت به تشکیل هیات های اجرایی اقدام کنند .
وی خاطرنشان کرد: روزشمار انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 25 اسفندماه لغایت 29 اسفندماه جاری با تشکیل هیات های اجرایی آغاز شده است .
وی ادامه داد: در نامه وزارت کشور به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها پیشنهاداتی ارائه شده که این پیشنهادات شامل این است که یا در کلان‌شهرهای تهران و مشهد، مراکز استان‌ها، شهرهای با 7 یا 9 نفر عضو شوراها یا شهرهای 5 عضوی برگزار شود که هنوز در مورد آن تصمیم‌گیری نشده است.
کولیوند گفت: هیات اجرایی شوراهای اسلامی با ریاست فرمانداران همراه با روسای جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش است
وی اضافه کرد: در هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری بجای رئیس جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ، رئیس ثبت احول جایگزین می شود.
رئیس دفتر شورای نگهبان استان البرز نیز گفت: تمهیدات لازم دراین زمینه ازسوی هیات نظارت استان البرز پیش بینی شده است .
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین روحی یزدی ادامه داد: در انتخابات دوره گذشته دراین استان یک هزار و 138 شعب اخذرای داشتیم که یک هزار و 44 شعبه آن ثابت و مابقی سیار بودند که درانتخابات پیش رو تلاش می شود تا با هدف سهولت و دسترسی مردم تعدادی از شعب اخذرای ثابت شود و نیاز سنجی لازم در این زمینه صورت می گیرد.
وی گفت: ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی از 30 اسفندماه جاری لغایت 6 فروردین ماه 96 و داوطلبان ریاست جمهوری از 22 فروردین لغایت 26 فروردین انجام خواهد بود.
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.