به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی روز یکشنبه در نشست ستاد خدمات سفر استان البرز افزود: تردد بالای مسافران دراین استان ازاهمیت بالایی برخوردار است.
استاندار البرز با اشاره به تردد بالای مسافران در جاده های این استان گفت: دستگاه های اجرایی از میهمانان نوروزی میزبانی مناسب داشته باشند.
وی بیان داشت: با توجه به ثبت 29 میلیون تردد در تعطیلات نوروز سال گذشته ،مدیریت راه ها و پاکیزگی حاشیه جاده ها به ویژه مسیر گردشگری جاده کرج -چالوس باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد : اطلاع رسانی مناسب به مردم و مسافران و ایجاد تابلوهای حفاظت از محیط زیست و طبیعت و رعایت حقوق ساکنان و شهروندان در مسیرهای گردشگری به ویژه در این ایام نوروز ضروری است.
استاندار البرز تهیه و توزیع بسته های اطلاع رسانی در زمینه امکانات رفاهی و گردشگری درکنار ارائه گزارشی از خدمات انجام شده توسط دستگاه ها را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که اجرایی شدن آن می تواند شرایط سفر را تسهیل بخشد.
طهایی پیش بینی مکان های مناسب برای استقرار و اقامت مسافران به ویژه پیش بینی اطلاع رسانی از وقوع آخرین وضعیت آب و هوایی و هشدارهای لازم به مسافران را از نکات مهمی عنوان کرد که باید از پیش اندیشیده شود.
وی گفت: باغ سیب مهرشهر که سال ها در معرض تهدید و تخریب قرار داشت امروز ملی شده است .
وی افزود: براساس آخرین توافق شهرداری و بنیاد مستضعفان قرار بود 70 درصد به شهرداری واگذار و 30 درصد باقیمانده برای اسکان 35 هزار نفر ساختمان سازی شود.
وی در ادامه با بیان اینکه تصمیم مذکور دو بار به شورای شهرسازی رفت اما با آن مخالفت شد گفت: با نظر مثبت مقام معظم رهبری در نهایت مقرر شد که با اعطای حقوق بنیاد توسط وزارت راه و شهرسازی باغ سیب باغ بماند.
طهایی اعلام کرد: ثبت ملی شدن باغ سیب اقدام بسیار ارزشمندی است که جا دارد از رئیس بنیاد مستضعفان به خاطر این اقدام تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه این نشست دستگاه های مختلف عضو در ستاد اجرایی خدمات سفر نظیر؛ میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، پلیس راهور، امداد و نجات و هلال احمر، مدیریت بحران و دیگر دستگاه های خدماتی که در ایام نوروز باید فعال باشند گزارش کار ارائه دادند .
8029/ 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.