به گزارش ایرنا، عزیز اکبریان در شورای اداری استان البرز که پیش از ظهر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با اشاره به قانون برنامه ششم، افزود: 34 ماده ارسالی از سوی دولت بیشتر احکام محسوب می شد.
وی ادامه داد: مجلس تصمیم گرفت لایحه دولت را تکمیل کند که حدود 144 ماده شد و 4ماه در کمیسیون تلفیق بررسی شد و می توان گفت که کامل ترین و جامع ترین برنامه کشور، برنامه ششم است و این برنامه 6 هفته نیز در صحن علنی مجلس بررسی شد.
اکبریان گفت: یکشنبه گذشته بودجه به اتمام رسید. از این بودجه 166 هزار میلیارد ریال مربوط به حقوق و دستمزد، 48 هزار میلیارد ریال یارانه و 12 هزار میلیارد ریال سود مشارکت است که دولت باید سرجمع 226هزار میلیارد را تقبل کند.
وی افزود: اولویت های بودجه در بخش مسیرهای ریلی است چراکه در مورد قطار سرمایه گذاری محدودی صورت گرفته و نیاز بود به جای فرودگاه بیشتر به گسترش قطار بپردازیم.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: راه ها، محیط زیست، آب و فاضلاب، آب کشاورزی، پساب، معادن و حقوق بازنشتگان در اولویت است همچنین 30 درصد نیز برای صندوق توسعه ملی جهت تقویت بخش اقتصادی کشور از محل درآمدهای نفتی در نظر گرفته شد.
وی اضافه کرد: افزایش سهم استانی بودجه ها و سرمایه گذاری در مناطق محروم به وسیله سازمان های توسعه ای که قبلا منعی در این زمینه وجود داشت، اکنون در این قانون اصلاح شده است.
اکبریان گفت: بداخلاقی هایی صورت گرفت که مجلس حقوق های نجومی را تصویب کرده بنابراین نیاز است در این رابطه تحقیقات بیشتری صورت گیرد. نباید دولت و مجلس و بسیاری از ارکان را بدون استنادات قانونی تخریب کرد چراکه تبصره ای که مجلس گذاشته بود، برای مدیران مناطق محروم بود.
وی افزود: مجلس چارچوب محکمی برای حقوق و دستمزد مقامات گذاشت که فرق جدی با متخصصان و کارشناسان دارد.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سال جاری کارهای مفیدی در کرج انجام شده و در خصوص بیمارستان های کرج حرکت بزرگی از اواسط پارسال تاکنون انجام شده و امید است بیمارستان باهنر و محمد شهر نیز به زودی افتتاح شود از این رو باید این موارد را در نظر گرفت و به مردم امید داد.
وی گفت: همین اندازه که جرات کردیم پروژه های هزار میلیاردی را در کرج انجام دهیم نوید بخش آینده ای بهتر است.
اکبریان افزود: از مسئولان انتظار می رود که به دنبال مچ گیری و انتقاد بیجا نباشند و باید به مدیران جرات انجام اقدامات بزرگ داده شود.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.