به گزارش ایرنا ، سید محمد بطحائی روز سه شنبه در نشستی که درسازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز برگزارشد، افزود: سیستم نظارتی کشور از منظر برنامه ریزی استراتژیک دارای مولفه هایی از جمله بررسی مبانی نظارت، آسیب شناسی وضعیت موجود نظارتی کشور (موانع و نارسائی ها در حوزه نظارت) و مطالعه سیر تطور نظارت از گذشته تا به امروزاست .
وی ادامه داد: برای دستیابی به سیستم نظارتی مطلوب که نیازهای کشور را تامین نماید تا کنون سه مدل نظارتی شامل مدل مفهومی (سلسله مراتب محتوایی در نظارت)، مدل فرایندی (مراحل و گام های نظارت)، مدل ساختاری (مشارکت دستگاه های اجرایی در نظام نظارتی) تهیه شده است .
رئیس مرکز نظارت راهبردی سازمان برنامه وبودجه با اشاره به اینکه مطالعات فوق، سازمان را به سوی تدوین نظام نامه نظارت رهنمون می سازد، گفت: نظام نامه نظارت مستندی برای ایجاد وحدت رویه و زبان مشترک در حوزه نظارت است .
وی خاطرنشان کرد: نظام نامه نظارت با هدف دستیابی به نظام جامع نظارت در کشور تهیه و تدوین می شود و در نظام جامع نظارت، چهارچوبی مشترک برای نظارت بخشی و فرابخشی ایجاد شده که زمینه لازم را برای نظارت راهبردی و دستیابی به اثرات و پیامدهای برنامه ریزی و برنامه های کشور فراهم می سازد.
در این نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز، معاونان و مدیران این سازمان دیدگاه های نظارتی خود را در خصوص نظارت مطرح کردند
تا استان البرز پایلوت اجرای نظام نامه نظارت کشور قرار گیرد.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.