به گزارش ایرنا، سید یعقوب میرکتولی روز دوشنبه در نشست هماهنگی اقدامات نوروزی استان البرز افزود: به منظور خدمات رسانی مناسب به مسافران نوروزی برنامه ریزی دقیق و تمهیدات لازم پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: در بخش راهداری با توجه به اینکه پس از انجام راهداری زمستانی نیاز به انجام اقدامات برای بهسازی راه ها وجود دارد، دراین زمینه اقداماتی مانند آماده سازی جاده ها، پاکسازی، ساماندهی علایم، اجرای خط کشی، رنگ آمیزی پل ها، آماده سازی راهدارخانه ها و ... انجام می شود.
وی افزود: با توجه به اهمیت محورهای مواصلاتی استان البرز و تردد بالای خودروها از جاده های این استان گشت های راهداری و راهداران در طول ایام طرح نوروزی نیز در سطح استان فعال هستند و به ارائه خدمات می پردازند.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرزدر خصوص بخش حمل ونقل عمومی بین شهری و جابه جایی مسافران نیز گفت: با هماهنگی انجمن های صنفی، شرکت ها و موسسات حمل ونقل مسافر و نهادهای ذی ربط برنامه ریزی لازم انجام شده است که با اولویت ایمنی و ارتقای سطح خدمات به مسافران این بخش خدمات مناسبی ارائه شود.
میرکتولی با اشاره به اینکه پیش فروش اینترنتی بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی مسافران، از ابتدای اسفند و پیش فروش توامان اینترنتی و حضوری از 15 اسفند انجام شده است، اولویت اصلی طرح جابه جایی مسافران را، رفاه استفاده کنندگان از این بخش و انتقال آنها در نهایت ایمنی و آسایش ذکر کرد و افزود: برای تحقق این امر علاوه بر اقدامات انجام شده، سامانه های ارتباطی و نظارتی گسترده ای به طرق مختلف برای ارتباط با مسافران از جمله نظرسنجی الکترونیکی حین سفر، سامانه پیامکی 3000143 و سایر روشهای ارتباطی در نظرگرفته شده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز افزود: در بخش های ایمنی سفر و نظارت بر ارائه خدمات شایسته از سوی مجتمع های خدماتی – رفاهی بین راهی نیز اقداماتی قبل از اجرای طرح آغاز و در حین سفرهای نوروزی نیز ادامه دارد تا بتوان شرایط سفر ایمن و مناسبی را برای هموطنان فراهم کرد.
وی به فعالیت شبانه روزی مرکز مدیریت راه های استان اشاره کرد و افزود: این مرکز با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود مانند دوربین های نظارت تصویری، ترددشمارها و سایر تجهیزات، شرایط تردد در محورها را بررسی و ضمن اطلاع رسانی از طریق تابلوهای پیام متغییر در سطح جاده های استان و پاسخگویی تلفنی به مسافران از طریق تلفن 141، در صورت بروز حادثه و یا شرایط خاص موارد را به سایر نهادهای دست اندرکار ایمنی و امدادی سفر ارسال می کنند.
میرکتولی ابراز امیدواری کرد با رعایت بیشتر قوانین و مقررات رانندگی از سوی مردم و همچنین تلاش های دستگاه های ذی ربط هموطنان بتوانند سفرهای ایمنی را داشته باشند.
استان البرز دارای 393 کیلومتر راه بین شهری، شامل :66 کیلومتر آزادراه، 95 کیلومتر بزرگراه،151 کیلومتر راه اصلی و 81 کیلومتر راه فرعی است که از کل راه های استان 248 کیلومتر آن راه شریانی است. همچنین طول راه های روستایی استان 907 کیلومتر است .
تعداد 22 دوربین نظارت تصویری، 17 دستگاه دوربین کنترل سرعت، 42 دستگاه تردد شمار و 5 دستگاه تابلوی پیام متغییر در راه های استان البرز فعال است.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.