به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز شنبه در هفتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی افزود: میهمان نوازی از مسافران نوروزی در استان مرکزی وظیفه همه اعضای ستاد است و باید از این فرصت در جهت جذب مسافران و خدمت رسانی بهینه به آنان بهره مند شد.
استاندار مرکزی تصریح کرد: همه دستگاه های خدمت رسان باید در طول این ایام در آمادگی کامل باشند تا درصورت بروز پیشامدی خاص به سرعت خدمات رسانی لازم انجام گیرد.
زمانی قمی بر نظارت بر عملکرد اعضای ستاد خدمات سفر تاکید کرد و گفت: در طول ایام نوروز بازدیدهای سرزده از دستگاه های اجرایی در دستور کار است تا ضمن نظارت بر عملکرد، اثربخشی تلاش های آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی براساس نشست های مختلفی که توسط ستاد سفر استان برگزار شده، برای ایام نوروز آمادگی لازم را دارد.
محمد حسینی با اشاره به تلاش برای برگزاری برنامه های متفاوت نسبت به سال های گذشته در ایام نوروز و پذیرایی از میهمانان افزود: ایجاد 12 نقطه نوروزگاه در استان مرکزی در نظرگرفته شده است و برنامه هایی در حوزه فرهنگ بومی و محلی، توسعه آیین های سنتی و ایجاد بازارچه های صنایع دستی در نظر گرفته شد است.
وی تصریح کرد: در سطح کشور 10 کمیته در راستای ستاد سفر تعیین شده که در استان مرکزی، هشت کمیته ستاد خدمات سفر کار خود را آغاز کرده است.
حسینی اضافه کرد: 60 دستگاه اجرایی عضو هشت کمیته ستاد خدمات سفر استان هستند و خدمات و امکانات از 25 اسفندماه تا 18 فروردین ماه در نظرپیش بینی شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز با اشاره به ابلاغ سه هزار و 180 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به استان مرکزی در سال جاری گفت: اعتبارات مورد نظر در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی تخصیص یافته است.
رقیه یادگاری افزود: 86 درصد از درآمدهای استان مرکزی نیز وصول شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات در روزهای پایانی سال تخصیص می یابد و امکان تشکیل شورا نیز وجود ندارد خواستار تفویض اختیار به کمیته تخصیص به منظور جابجایی اعتبارات شد.
شش دستور کار با عناوین طرح های هادی شهرهای آوه، کارچان، شهباز و خنجین مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارائه گزارشی از سوی مشاوران طرح به تصویب رسید.
در ادامه این شورا پس از ارائه گزارش از اهم اقدامات صورت گرفته در ستاد خدمات سفر استان واگذاری ساختمان بلااستفاده اداره تعاون شهرستان دلیجان به فرمانداری، واگذاری ساختمان اداره پست روستای ابراهیم آباد جهت تاسیس و راه اندازی کتابخانه عمومی به کارگروه ساماندهی فضای اداری ارجاع شد.
تقاضای شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی مبنی بر تایید طرح توسعه شهرک صنعتی زاویه نیز به کارگروه امور زیربنایی استان نیز به منظور بررسی بیشتر ارجاع شد.
در این نشست با تفویض اختیار بررسی و تصویب توزیع و جایجایی اعتبارات ابلاغی پایان سال به کمیته تخصیص استان موافقت شد.
استان مرکزی با جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفر، 12 شهرستان و فعالیت 2 هزار و 800 واحد صنعتی چهارمین قطب صنعتی کشور به شمار می رود.
6992/3075/خبرنگار:آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.