به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه عبادی و سیاسی شهرستان فردیس با اشاره به گزارشی که افسر امنیتی آمریکا در کنگره مطرح کرد، افزود: سیاست ترامپ بر طرح هفت راهکاری ارائه شده که یکی از این راهکارها ایجاد تفرقه بین مذهب است.
وی ادامه داد: آنها می خواهند بین مراجع قم و نجف اختلاف ایجاد شود و پشتوانه را از نظام بگیرد و به دنبال آن ایران را حامی تروریست معرفی کرده و زمینه ایجاد مشکلی برای نظام اسلامی را فراهم کنند که ما نیز باید با جدیت بیشتری از نظام حمایت کرده و در خط امام و رهبری حرکت کنیم.
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مداحان و شاعران آیینی اشاره کرد و گفت: اشعار آیینی بخشی از اشعار دینی است، اگر اشعار در مدح و مصیبت اهل بیت(ع) گفته می شود باید منطقی و بر اساس اسناد عقلی و صحیح باشد.
ایمانی گفت: در کشور عده ای به دنبال این هستند تا سیاست را از مساجد، محافل مذهبی و حوزه علمیه جدا کنند، در حالی که اهل بیت(ع) اهل سیاست بودند و در مسایل سیاسی ورود پیدا می کردند.
وی افزود: زندگی حضرت زهرا (س) آمیخته با مسایل سیاسی و دفاع از ولایت است که در خطبه ها و وصیت ایشان دیده می شود. همه این موارد سیاسی است چطور می شود بگوییم حضرت زهرا(س) در سیاست وارد نمی شد؟
وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرمودند که سیاست زدگی نباید وجود نداشته باشد، این به معنای آن نیست که ما به شکل درست ورود پیدا نکنیم.
امام جمعه شهرستان فردیس در بخش دیگر سخنان خود به مصوبه هیئت دولت مبنی بر استقلال فردیس اشاره کرد و گفت: شکایتی که شهرداری کرج در این خصوص داشته از طریق دیوان عدالت اداری کشور به شعبه 32 دیوان ارجاع شده است. این شعبه گفته که این در صلاحیت من نیست و از طرفی دستور توقف انتخابات شورای شهر فردیس را هم نداده است.
ایمانی افزود: این شعبه گفته است شورای عمومی دیوان عدالت باید تصمیم بگیرد و این کار در حد تصمیم گیری رییس شعبه نیست. بنابراین انتخابات شورای شهر فردیس همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه سال 96 برگزار می شود.
شهرستان 600 هزار نفری فردیس در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.
7413/1535خبرنگار: معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.