به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی روز پنجشنبه در اجتماع عزاداران فاطمی شهرستان کرج که در میدان شهدای این شهرستان برگزار شد، افزود: در روایات است اگر کسی بر این حضرت صلوات بفرستد گناهان او بخشیده می شود.
وی اظهار داشت: اگر صدیقه طاهره (س) الگوی ما باشد همانگونه که امام زمان (عج) فرمودند این حضرت الگوی من است، در جامعه با ولنگاری مواجه نمی شویم.
وی گفت: فرهنگ فاطمی در جامعه گسترش ندارد و برای همین است که با ولنگاری فرهنگی مواجه هستیم به طوریکه در شهر چهره ی عزای فاطمی دیده نمی شود و فقط یک پرچم سیاه را برای جلوگیری از هر گونه ایرادی می زنند در حالیکه باید شهر را سیاهپوش کرد.
امام جمعه کرج ادامه داد: قانون اصلی اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است ولی با برنامه ریزی و طراحی دقیق می خواهند این اصل در اسلام را از بین ببرند.
وی اضافه کرد: این افراد با طراحی دقیق شعارهایی در جامعه گسترش می دهند و می گویند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است در حالیکه درست بر خلاف فرهنگ اهل بیت (ع) است و می خواهند فرهنگ ایثار، انفاق و از خودگذشتگی را از بین ببرند.
حسینی همدانی گفت: ما اگر در مکتب اهل بیت (ع) بزرگ شده ایم، آنان در مقام انفاق دیگران را بر خودشان مقدم می دانستند و حضرت زهرا (س) نیز اینگونه بودند و اگر کسی در این مکتب بزرگ نشده باشد می تواند بین افراد فرق بگذارد.
وی در ادامه به شخصیت بانوی دو عالم اشاره کرد و بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) شخصیتی هوشیار، بصیر و آگاه به سیاست های زمان خود و آینده بود.
وی اظهار داشت: این بانوی بزرگواراسلام برای دفاع از حریم ارزش های والای الهی و ولایت از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد.
حسینی همدانی گفت: بی بی دوعالم پس از رحلت پدربزرگوارش، وظیفه الهی خود را ترک نکرد ودر جامعه حاضر شد و به دفاع از حریم ولایت پرداخت.
امام جمعه کرج افزود: حضرت زهرا(س) نخستین شخصیت پیشگام دردفاع از حریم ولایت است و بر سر اصول سیاسی اسلام هرگز مصلحت اندیشی نکرد.
وی بیان داشت: رسول اکرم (ص) در تعریف از فاطمه (س) می فرمایند که همه عقول از تعریف و فهمیدن فاطمه (س) عاجز هستند.
امام جمعه کرج در ادامه به بیان برخی صفات والای آن حضرت پرداخت و گفت: آیات و روایات زیادی در مقام معصوم بودن آن حضرت آمده که آیه سوره مباهله، آیه 33 سوره احزاب، حدیث کساء و روایت غضب از مشهورترین این شواهد است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی یکی دیگر از صفات آن حضرت را محدثه بودن برشمرد و افزود: محدثه یعنی کسی که حدیث می گوید و از این بانوی گرامی دو هزار حدیث و حدود 160 گفتار به دست ما رسیده است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به برخورداری حضرت فاطمه زهرا (س ) از علم والای الهی، گفت: یکی از بهترین شواهد این صفت آن حضرت ،همان خطبه فدکیه است، زیرا در این خطبه مطالبی گفته شده که تا قیامت چراغ راه ما است.
امام جمعه کرج درادامه، آگاهی بخشی، زمان شناسی، آرمان گرایی، قاطع بودن، با صلابت بودن، از راه راست منحرف نشدن، تلاش برای بیداری خواص را از دیگر شاخصه های وجودی دخت نبی مکرم اسلام (ص) برشمرد.
وی گفت: حضرت فاطمه (س) از روزهای نخست زندگی با سیاست الهی و اسلامی آشنا شد و حضرت خود انقلابی بود و انقلابی دوستدار این حضرت نباید خسته و بی حال باشد و باید همیشه وسط میدان باشد.
حسینی همدانی افزود: همانگونه که حضرت زهرا (س) نیز بود و در این میدان کتک خورد و با سن کم خود موضوع را خوب فهمید و بصیر بود و به موقع اقدام کرد.
در این مراسم، عزاداران فاطمی با مداحی مداحان اهل بیت (ع) به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**پردازشگر:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.