سید حمید طهائی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت:‌ پروژه هایی در حوزه های مختلف در این سفر مورد توجه قرار گرفته و برای آنها اعتبار اختصاص یافت و تا کنون 40 درصد از اعتبارات تصویب شده اختصاص یافته و بقیه نیز طی امسال و سال آینده اختصاص می یابد.
طهایی خاطرنشان کرد: بودجه و اعتباری که برای البرز محقق شد در مقایسه با سایر استان ها بسیار بیشتر بود که این امر را می توان بزرگترین دستاورد سفر رییس جمهوری به این استان دانست.
وی گفت: در سفر رییس جمهوری قبلی 21 درصد مصوبات اجرایی شده ولی در دولت تدبیر و امید تحقق وعده ها مورد تاکید ویژه قرار گرفته و پیگیری های مستمری در این خصوص صورت می گیرد که حداکثر در مدت 2 سال اجرایی شود.
استاندار البرز با اشاره به نقش پروژه های مصوب در زندگی مردم استان افزود: در بخش آموزش و پرورش، تامین آب برای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد و ساخت تصفیه خانه و تقویت امکانات بیمارستانی به طور مستقیم در زندگی مردم نمود پیدا می کند.
وی گفت:‌ در بخش حمل و نقل شامل راه، قطارشهری، راه های روستایی و حوزه راه و شهرسازی 428 میلیارد تومان اعتبار داده شد و قطارشهری نیز 186 میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد.
استاندار البرز ادامه داد: برای بهسازی 100 کیلومتر از راه های روستایی با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان و بهسازی راه طالقان با اعتبار 56 میلیارد تومان، محور اشتهارد نجم آباد - هشتگرد نیز 32 میلیارد تومان تمهیدات لازم پیش بینی شد.
وی افزود: در ارتباط با جاده کرج - چالوس که همیشه پنجشنبه ها و جمعه ها مشکل داریم، دنبال راه حل بودیم که یکی از پیشنهادات راه دیزین به شمشک و بهسازی آن بود که دراین زمینه نیز 18 میلیارد تومان اعتبار درنظرگرفته شد.
استاندار البرز گفت: همچنین به دنبال آن هستیم تا بخشی از راه دیزین به شمشک که تحت پوشش استان تهران است را برای نگهداری در دست بگیریم.
وی شناسایی و پیگیری 10 نقطه حادثه خیر جاده چالوس را از دیگر تصمیمات و برنامه هایی عنوان کرد که دراین سفر مد نظر قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت و معدن نیز 100میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد که با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان نیز به کمک شهرک های صنعتی رفتیم و در بخش معادن و اکتشافات نیز شاهد اختصاص اعتبار 7میلیارد تومانی بودیم که دراین بخش با وجود سازمانهای متخصص نیاز به کار تخصصی بیشتر داریم.
طهائی افزود: همچنین در روستاهای مشرف به سدها نیز به دنبال توسعه سیستم فاضلاب هستیم تا فاضلاب به سدها تخلیه نشود که اعتبار شبکه فاضلاب دراین بخش نیز 20میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: برای تامین آب هشتگرد نیز 32میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که به این بخش باید رقم 18 میلیارد تومانی تاسیسات فاضلاب کرج را نیز اضافه کرد. رقم های خوبی نیز برای مسکن مهر پیش بینی شده است.
طهائی گفـت: دربخش کشاورزی نیز 98 میلیارد تومان در نظرگرفته شده که طرح توسعه آبیاری تحت فشار که از طرح های بزرگ است، را می توان از جمله آن برشمرد.
وی تاکید کرد: دنبال دایرکردن شهرک های گلخانه ای درحوزه کشاورزی مدرن هستیم که به دلیل وجود کارشناسان و استعدادهایی که داریم، می توانیم دراین زمینه اقدام کنیم که علاوه بر اشتغال، توسعه کشاورزی را نیز به دنبال دارد.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات نیز برای انتقال آب از طریق لوله برای اراضی پیش بینی شد که برای بیابان زدایی 20 میلیارد تومان و در کل برای بخش آب 119.5میلیارد تومان در نظرگرفته شده است.
استاندار البرز گفت: آبرسانی به کرج در دهه فجر، آبفای روستایی، تجهیز ایستگاه های هواشناسی و احداث دو مخزن آب در نظرآباد و کمالشهر نیز درقالب این پروژه ها می گنجد.
استاندار البرز درادامه به دستاوردهای سفر رئیس جمهوری در بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: اگرچه امروز شاهد 960 تخت بیمارستانی در استان هستیم اما تا پایان سال یک هزار و 500 تخت دیگر به ظرفیت درمانی البرز اضافه می شود.
وی گفت: درگذشته برای هر هزار نفر در البرز چهار دهم درصد تخت بود که با اضافه شدن این تخت ها این درصد به یک و دو دهم می رسد. بنابراین توسعه دراین بخش به سه برابر خواهد رسید.
طهائی اضافه کرد: درسفر پربرکت رئیس جمهوری به استان البرز 176 میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص یافت که دستاورد خوبی به شمارمی رود. از جمله طرح های پیش بینی شده بیمارستان های سید الشهداء کمالشهر و 160تخت خوابی فردیس است.
وی تاکید کرد: برای بخش پایگاه های سلامت نیز 30میلیارد تومان با هدف توسعه بخش سلامت در مناطق محروم و روستایی پیش بینی شد که اداره کل پزشکی قانونی نیز اعتباری را برای طرح خود دریافت داشت.
استاندار البرز با اشاره به اهمیت موضوع محیط زیست که در سفر رئیس جمهوری نیز مورد تاکید قرار گرفت، گفت: این فصل اجتماعی نیز مورد غفلت قرار نگرفت و برای اجرای چهار پروژه سیستم کنترل و پایش هوا، پایش فراگیر محیط زیست، حفاظت از تالاب ها و رودخانه ها، گونه های جانوری در این استان 6میلیارد تومان اعتبار گذاشته شد.
وی میزان اعتبارات حوزه علمی، فرهنگی و ایثاگران را 46 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:‌ از جمله این طرح ها تحویل 375 کلاس درس تا سال آینده، احداث مجتمع فرهنگی و تفریحی ایثارگران، طرح های بهزیستی برای سالمندان و اورژانس اجتماعی با سه میلیارد تومان اعتبار است.
بخش انرژی و اعتباراتی که به آن اختصاص یافته موضوع دیگری بود که استاندار البرز مورد تاکید قرار داد و گفت:‌ یکی از مناطق محروم دراین بخش طالقان بود که در دهه فجر سال گذشته مشعل گاز آن روشن شد و امسال نیز تعدادی از روستاهای آن به بهره برداری می رسد و در مجموع می توان گفت رقم های اعتباری در بخش انرژی در مقایسه با سال 95 رشد چشمگیری داشته است.
طهائی یادآورشد: دراین بخش رشد 77درصدی را شاهد هستیم و براساس دستور رئیس جمهوری مباحث مربوط به آلاینده ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت که یکی از موارد نیروگاه منتظر قائم بود که درسال یکی دو ماه از مازت استفاده می کرد، که در این سفر تامین سوخت آن و استفاده از گاز مورد تاکید قرار گرفت.
وی اضافه کرد: دربحث ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز توسط دولت و بخش غیردولتی قرار شد تا 517 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گیرد.
استاندار البرز همچنین با اشاره به اختصاص اعتبارهایی برای فصل امداد و نجات نیز گفت: به هلال احمر البرز به عنوان استان معین براساس توافقنامه برای پایگاه هوایی غرب تهران 10میلیارد تومان اختصاص یافت. درکل در این سفر 10 توافقنامه پیش بینی شده بود که چند مورد آن اجرایی شد.
وی یادآورشد: درتمام شهرها نیز با اختصاص 12میلیارد تومان اداره کل ورزش و جوانان پروژه هایی دارد.
وی در ادامه به صورت ویژه به بحث آزادراه تهران - شمال پرداخت و گفت:‌ در 17 سال این پروژه 29 درصد پیشرفت داشته است، اما با توجه به آن که بخشی از این پروژه در البرز است، در این دولت تلاش های خوبی دردست اقدام قرار گرفته است.
وی گفت: دولت یازدهم قرار است تا بهار سال آینده فاز اول این آزادراه را راه اندازی کند. یعنی ظرف سه سال، اما درکنار این پروژه در فکر بهسازی جاده چالوس نیز هستیم و علاوه بر ادامه همت راه چرمشهر - تهران به آبیک که بخشی از آن از البرز عبور می کند نیز با همراهی استان درحال انجام است. بخش عمده ای از خودروهای سنگین بین بزرگراه و فرودگاه پیام می توانند از این راه استفاده کنند.
استاندار البرز اضافه کرد: در دولت یازدهم ابتکار عمل خوبی را شاهد بودیم و آن این بود که در کنار این اعتبارات از سرمایه سازمان ها و برخی از نهادهای دولتی و غیر دولتی استفاده شد.
وی گفت: در نشستی که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، طرح ها و پیشنهادات در جمع شمار قابل توجهی از سرمایه گذاران سازمان ها، نهادها و موسسات نهادی اقتصادی مطرح شد که بانک ها هم حضور داشتند تا در بخش های تولیدی و اقتصادی سرمایه های این نهادها برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان بکارگیری شود.
وی اضافه کرد: به اذعان مسئولان ریاست جمهوری البرز نمره یک کشور بین در استان ها را در ثبت درخواست های مردمی در سامانه ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و پیگیری آنها داشته است.
استاندار البرز گفت: در بخش سامانه سامد برای پاسخگویی به سوالات مردمی 220 کاربر در چند شیفت حضور داشتند و ظرف 3 روز مجموع کل 63 هزار و 310 پیام از مردم دریافت شد.
وی ادامه داد: 9 هزار و 86 نامه نیز داده شد که در مجموع نامه ها و پیام ها 72 هزار و 369 مورد دریافت شده است.
طهایی گفت: یکی از موارد استثنایی در البرز ارائه تسهیلات ظرف 2 ساعت بود که برای افرادی که نیاز ضروری داشتند، محقق شد.
وی افزود: تعدادی از وزرا نیز در شهرستان ها حضور داشتند که در مجموع 9 وزیر و معاون و 22 معاون بودند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت قطار شهری کرج نیز گفت: تاکنون 500 میلیارد تومان دولت برای قطار شهری کرج پرداخت کرده است.
وی گفت: با بررسی های صورت گرفته و طی جلساتی ناتوانی پیمانکار قبلی برای ادامه پروژه مشخص شد و برخلاف میل و سابقه این شرکت تصمیم به ادامه کار با پیمانکار دیگری گرفته شد.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.