به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان در شورای اداری اشتهارد که صبح پنجشنبه در سالن جلسات این شهرستان برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه، افزود: البرز استانی است که ماموریت بسیار سختی بر عهده مسئولان استان دارد.
وی ادامه داد: گاهی این سوء تفاهم وجود دارد که البرز به دلیل همجواری با پایتخت از توجهات بسیاری بهره مند است، ولی در واقعیت این گونه نبوده است.
فاضلیان گفت: دولت یازدهم در سال های اخیر به دلیل اعمال محدودیت های خارجی درگیر مشکلات مالی و اعتباری فراوانی بوده است و تاکنون تخصیص اعتبارات استان شدن البرز محقق نشده است.
وی افزود: فاصله البرز به لحاظ زیرساخت ها با استان های دیگر بسیار زیاد است و از محروم ترین نقاط کشور نیز محروم تر است که به تبع این امر نیاز است عنایت ویژه ای به دادگستری کل استان صورت گیرد.
رییس کل دادگستری استان البرز خاطر نشان کرد: اکنون 80 هزار مترمربع کمبود فضای اداری در استان وجود دارد، بخش بزرگی از اماکن ادرای استیجاری بوده و ساختمان های اداری قدیمی در شهرستان ها پاسخگوی نیاز کنونی جامعه ما نیستند.
وی با اشاره به اینکه استانداری البرز نیز ساختمان ندارد و در محل فرمانداری مستقر شده است گفت: دو سال اخیر در دادگستری الویت اصلی ما تقویت زیرساخت های دادگستری بوده که اقدامات امیدوار کننده ای در این رابطه صورت گرفته است، البته بخشی از مشکلات تا 2 سال آینده برطرف می شود ولی اقدامات عمرانی زمان بر است.
فاضلیان افزود: 20 میلیارد تومان اعتبار در 2 سال اخیر از سوی دولت به دادگستری البرز تخصیص پیدا کرده از این رو با این رقم در سال های آینده وضعیت بهتر خواهد شد.
وی با اشاره به نقاط قوت استان اضافه کرد: همراهی و همدلی بین دستگاه های مختلف استان بسیار خوب بوده و تعامل سازنده ای در این بخش وجود دارد.
فاضلیان با اشاره به اینکه البرز یک استان صنعتی است افزود: از سوی دستگاه قضا تاکنون برای حل و فصل مشکلات سرمایه گذاران اقدامات خوبی صورت گرفته و حمایت های قضایی از صنایع فعال مستقر در استان انجام شده است.
وی گفت: برای حفظ میراث فرهنگی استان دستگاه قضا وارد عمل شده و پس از 40 سال اختلاف با ورود دستگاه قضایی این مشکل با کمترین هزینه حل شد و این نقطه تاریخی با 7 هزار سال سابقه به مردم باز گردانده شد.
رییس کل دادگستری البرز افزود: در ایام دهه مبارک فجر 2 پروژه در مشکین دشت و چهارباغ به بهره برداری رسید.
فاضلیان با اشاره به پروژه ای که در اشتهارد آماده بهره برداری شده گفت: ساختمانی به صورت امانی در اختیار دادگستری اشتهارد قرار می گیرد که نتیجه همدلی و تعامل است که در این شهرستان بیش از سایر شهرستان ها به چشم می خورد.
1535/6155خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.