به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق روز شنبه درهمایش قضایی نیروهای مسلح در فرماندهی انتظامی استان البرز، افزود: پیشگیری مهمتر از مجازات است، پس باید جرم را قبل از درمان شناسایی و کنترل کنیم.
وی گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح به مدت 19سال است که سند برنامه های پیشگیری ازجرم را در بخش های اولویت بندی شده تدوین کرده و اجرا می کند.
فرمانده انتظامی استان البرز نیز دراین همایش گفت که اقدامات پیشگیرانه بسیارموثری از سوی نیروهای مسلح انجام شده است.
سردار بخشعلی کامرانی صالح افزود: امروز در موضوع مهم پیشگیری ازجرم توسط نیروهای مسلح اقدامات پیشگیرانه خوبی صورت گرفته که شاهد کاهش جرائم در استان البرز نیز هستیم.
وی اضافه کرد: طبق احادیث و روایات نیروهای مسلح زینت جامعه هستند و از همین رو طبیعی است که باید در موضوع پیشگیری از جرم نسبت به سایر دستگاه‌ها پیشتاز باشند.
کامرانی صالح خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه انجام شده در نیروهای مسلح کشور وقوع جرم در این بخش کاهش یافته و این زمینه سازی‌ها برای این است که شان و منزلت نیروهای مسلح حفظ شود.
کامرانی صالح افزود : شناسایی علل و عوامل وقوع جرم، بررسی آسیب های اجتماعی مبتلابه نیروهای مسلح و راهکارهای کاهش آنها، برگزاری جلسات آموزشی و آگاه سازی، حفظ حرمت و شخصیت کارکنان، بکارگیری صحیح توانمندی ها و شایسته گزینی ازجمله عواملی است که می تواند در کاهش جرم موثر واقع شوند.
وی تأکید کرد: توسعه عدالت سازمانی و پرهیز از تبعیض نیز می تواند فضای امن و آرامی جهت خدمت کارکنان فراهم کند تا با امید به آینده درجهت رشد و پیشرفت خود و سازمان گام بردارند و از خطا و لغزش بدور بمانند.
وی ادامه داد: قدرت بازدارندگی یکی از مهمترین مولفه های امنیت پایدار محسوب می شود که خداوند متعال در قرآن کریم بر بالابردن توان انسانی و تجهیزاتی نیروهای مسلح امر فرموده اند تا دشمنان فکر دست درازی به منابع مسلمانان را از سرخود بیرون کنند و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با عزت و افتخار این قدرت بازدارندگی را ایجادکرده است.
رئیس پلیس البرز افزود : امروز علم و دانش، توانایی است و به مانند قدرت نظامی می توان از آن به عنوان یک نیروی بازدارنده بهره بردو خوشبختانه در برخی زمینه های علمی با همت جوانان غیرتمند ایرانی به جایگاهی رسیده ایم که در رده قدرت های برتر جهان قرار داریم.
وی خاطرنشان کرد:خوشبختانه با توجه به اقدامات پیشگیرانه انجام شده در نیروهای مسلح کشور وقوع جرم در این بخش کاهش یافته است و این زمینه سازی‌ها برای این است که شان و منزلت نیروهای مسلح حفظ شود.
2098/1535خبرنگار: مریم صوفی ** انتشاردهنده:داریوش غفاری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.