مهرداد کیانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در چهار سال گذشته به ناوگان اتوبوسرانی کرج اتوبوسی اضافه نشده است.
وی ادامه داد: این سازمان به تازگی 100 دستگاه اتوبوس خریداری کرده است که تا پایان سال 20 دستگاه از این اتوبوس ها وارد ناوگان اتوبوسرانی کرج خواهد شد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج با بیان اینکه به طور متوسط و در برخی از فصول سال حدود 350 هزار سفر توسط اتوبوس در کلانشهر کرج جابجا می شوند، اظهار داشت: با توجه به نظر کارشناسان در خصوص آلودگی هوا توسط وسایل نقلیه شهرداری کرج برای ساخت مجتمع تعمیرگاهی در مجاورت سیمین دشت اقدام کرده اما این مکان توسط اداره محیط زیست البرز پلمب شده است.
کیانی گفت: این مجتمع تعمیرگاهی با اعتبار 10 میلیارد تومان درزمینی به مساحت یک هکتار توسط بخش خصوصی احداث شده است.
وی افزود: اتوبوس هایی که برای تعمیر به این مکان انتقال می یابند در محیطی کاملا استاندارد و بدون ایجاد مشکل برای محیط زیست تعمیر می شدند که به بهانه اینکه احتمال آلایندگی برای آب های زیرزمینی وجود دارد، از فعالیت آن جلوگیری شد.
کیانی خاطرنشان کرد: این در حالی است که حتی دود اگزوز اتوبوس های در حال تعمیر نیز به فضا وارد نمی شد و برای این کار از چاه های سپتینگ استفاده می شد و هیچ مشکلی برای محیط زیست و آب های زیر زمینی به بار نمی آورد.
این مسئول گفت: هر دستگاه اتوبوس روزانه حدود 500 کیلومتر را طی می کند که همین امر سبب می شود علاوه بر سرویس شبانه به فاصله زمانی هر سه ماه یک بار نیاز به سرویس و تعویض قطعاتی مانند رینگ، یاتاقان و فیلتر داشته باشد.
کیانی بیان داشت: اکنون در کلانشهر کرج حدود یک هزار و 570 اتوبوس اقدام به جابه جایی مسافر می کنند که تعدادی از آن در اختیار بخش خصوصی است و 850 دستگاه اتوبوس در خطوط درون شهری و مابقی آن در اختیار سرویس مدارس و کارخانجات قرار دارد.
اتوبوسرانی کرج علاوه بر این کلانشهر به شهرستان های طالقان و اشتهار و همچنین گچسر در جاده کرج- چالوس سرویس ارائه می دهد.
7410/1535خبرنگار: مژگان السادات سجادی**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.