به گزارش ایرنا،محمد رضا زین العابدینی روز چهارشنبه در بازدید از مجموعه گردشگری و تفریحی و فضای سبز منطقه باغستان واقع در شمال غربی کرج درجمع خبرنگاران افزود:دراین مکان تفریحی گردشگری 400هکتار درختکاری شده که تا اسفند ماه سال جاری و در هفته درختکاری به بهره برداری خواهد رسید.
این مسئول بیان داشت: اکنون یک هزار هکتار زمین در شمال کرج برای کمربند سبز اختصاص یافته که تا کنون 400 هکتار آن به جنگلکاری ، ایستگاه کوهستان، آبشار و پردیس نور تبدیل شده است .
زین العابدینی با بیان اینکه این منطقه مناسب طرح توسعه فضای سبز است، اظهار داشت:هدف از جنگلکاری جلوگیری از تعرض ساخت و سازها به اراضی منابع طبیعی و ایجاد فضای سبز است .
وی ادامه داد: در بودجه سال آینده شهرداری کرج برای 500 هکتار فضای سبز در این منطقه اعتبار ویژه دیده شده است .
وی اعتبار سال جاری برای این پروژه فضای سبز را 13میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 10 میلیارد تومان آن به درختکاری و مابقی برای احداث ایستگاه کوهستان، آبشار، پردیس نور و غیره اختصاص یافته است .
زین العابدینی با بیان اینکه کمربند سبز شمالی کرج علاوه بر فضای سبز دارای امکانات تفرجگاهی و رفاهی شامل جاده پیاده روی است ، گفت: این مکان برای تفرج و ورزش تمام گروه های سنی مناسب است .
وی اظهار داشت: مجموعه پارک جهانما که از عملیات احیاء آن از 2 سال پیش در ورودی شرقی کرج آغاز شده سال آینده به بهره برداری می رسد که ظرفیت خوبی برای تفرج و گردشگری است .
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج بیان داشت: اکنون مردم علاقه مند هستند که به مناطق اطراف شهرها برای تفرج بروند و شهرداری مقدمات خوبی را برای آنان فراهم کرده است.
زین العابدینی با بیان اینکه استاندارد سرانه فضای سبزدر کرج می بایست 18 متر مربع باشد، گفت: اکنون سرانه فضای سبز این کلانشهر 13متر مربع است که با احداث کمربند سبز شمالی 2 مترمربع به این سرانه افزوده شده است و افزایش سالانه یک متر مربع سرانه فضای سبز از اولویت های این سازمان به شمار می رود.
7410/ 7410 خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.