مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از استقرار پدیده وارونگی و ماندگاری هوای ناسالم در این استان خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد: پایداری هوا و استقرار پدیده وارونگی، هوای ناسالم همچنان در این استان ماندگار شده و کیفیت هوا در وضعیت اضطرار است.

به گزارش جماران، فردین حکیمی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس جدیدترین داده های برخط ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان البرز، شاخص کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در بیشتر ایستگاه های استان البرز در محدوده قرمز می باشد به طوریکه شاخص آلودگی در ایستگاه های فردیس، ساوجبلاغ، مترو کرج و نظرآباد به ترتیب ۱۶۳، ۱۶۳، ۱۶۲ و ۱۶۴ گزارش شده است.

وی افزود: همچنین شاخص آلودگی هوا در ایستگاه فرهنگسرای کرج (چهار راه کارخانه قند) ۹۹ بوده و بیانگر سالم بودن نسبی هوا در این منطقه می باشد.

حکیمی به اقدامات در وضعیت قرمز اضطرار اشاره و از جمله توصیه های عمومی که بایستی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود را مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، عنوان کرد.

وی همچنین جلوگیری از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن، کاهش فعالیت های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز،  خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری دانست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین به وظایف نهادها و سازمان های ذیربط در شرایط ناسالم ۲۰۰-۱۵۱ بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: در اجرای این مصوبه بایستی پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر با توقف و اعمال قانون جلوگیری کند.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری ها از انجام تمام فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود؛ مانند ساخت و سازهای شهری، پروژه های عمرانی شهرداری جلوگیری کنند.

حکیمی اضافه کرد: در شرایط اضطرار آلودگی هوا دستگاه های دیگری همچون مراکز بهداشت و درمان، اورژانس، دستگاه های اجرایی، سازمان حفاظت محیط زیست، صنعت و معدن و سازمان پخش فرآروده های نفتی و امثال آن  دارای وظایفی می باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.