۱۸۰ هزار تبعه خارجی اعم از مجاز و غیر مجاز که بیشتر آنان افغانستانی هستند، در استان البرز سکونت دارند.

مدیرکل اتباع و امورمهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: ۱۸۰ هزار تبعه خارجی اعم از مجاز و غیر مجاز که بیشتر آنان افغانستانی هستند، در استان البرز سکونت دارند.

به گزارش جماران، سردار مهدی محمودی در دیدار با خانواده های مدافعان حرم تبعه کشور افغانستان ساکن در البرز افزود: از مجموع این تعداد تبعه خارجی دراستان البرز ۳۰ هزار نفر دارای کارت آمایش ( کارت اقامت موقت ) و ۳۱ هزار نفر دارای پاسپورت طرح خانواری ،مجردی و تبدیل وضعیت هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۷۲ هزار نفر در طرح سرشماری از غیرمجازان که طی سالهای ۹۵ و ۹۶ اجرا شده ،شرکت داشتند.

محمودی اظهارداشت: برای ساماندهی اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران ، اقدامات موثری صورت گرفته و کشور ما یکی از بهترین کشورها در زمینه ارایه خدمات به مهاجرین است و دیدار و دلجویی از خانواده های شهدا همواره وظیفه مسوولان است چرا که امنیت و آرامش امروز کشور مرهون جانفشانی آنان بوده است.

وی ادامه داد: خانواده‌های شهدا مظهر ایثار و فداکاری هستند و تکریم و تجلیل از آن‌ها باید در برنامه تمام مسوولان  قرار گیرد چرا که آنان سرمایه‌های معنوی کشور می باشند و بر گردن تمام ما حق دارند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور برای  نظارت های ستادی و همچنین در جریان قرار گرفتن مشکلات طرح آمایش در ادوار گذشته ، بازدیدی از اداره کل اتباع و امورمهاجرین خارجی استانداری البرز داشت و دستورات لازم را ابلاغ کرد.

همچنین در این بازدید طرح آمایش ۱۵ ویژه اتباع افغانستانی و هویت ۱۴ ویژه اتباع عراقی در حوزه اقامت و اشتغال پناهندگان با بهره گیری از سامانه یکپارچه اتباع خارجی (سیام) در استان البرز افتتاح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.