علی اکبر مختاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کالاها با توجه به شیوع کرونا درکشور با نظارت بر بازار اقلام سلامت محور و مواد ضدعفونی کننده با مشارکت بازرسان سازمان غذا و دارو، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و ناظران ویژه اقتصادی در سطح  عمده فروشی ها و خرده فروشی استان البرز کشف شده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت  ۳۰۸ پرونده در زمینه قاچاق کالا، اخفا و امتناع از عرضه، احتکار و گرانفروشی در این استان تشکیل شده که ۲ هفته اخیر این پرونده ها با توجه به نظارت های گسترده کاهش یافته است.

مختاری  خاطرنشان کرد که  بیشترین کالاهای کشف شده شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده، الکل ، ژل بهداشتی ،  دارو، تجهیزات پزشکی ، پارچه کربن برش خورده ، تب سنج، پد الکلی، لباس حفاظتی، نازل اکسیژن، ملحفه و آنژیوکت، سر اسپری و تیغه مورد استفاده در ماسک  بوده است.

وی افزود: کالاهای کشف شده  به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده شده که  مطابق با مکانیزم مورد تشخیص خود و اولویت بندی، اقلام کشف شده را در سطح بیمارستان ها و مراکز درمانی توزیع می کنند و در صورت مازاد بودن اقلام، مابقی بین داروخانه ها توزیع می شود.

به گفته وی، رصد الکل موجود در فرآورده ها، محلول ها و مواد ضدعفونی کننده یکی از اقدامات معاونت غذا و دارو، اداره کل استاندارد و دستگاه های نظارتی بوده که در حال انجام است و در این زمینه تاکنون چهار پرونده تخلف برای واحدهای تولیدی که الکل به کار رفته در اقلام بهداشتی آن ها استاندارد نبوده، تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز در رابطه با تشخیص الکل و مواد ضدعفونی کننده اصل از تقلبی تأکید کرد: مردم می توانند شماره پروانه ساخت درج شده روی اقلام مذکور را در سامانه رصد پروانه ساخت سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت استعلام بگیرند و در صورت تأئید سامانه، اعتماد کرده و محصول را استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.