علی اکبر مختاری روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که با توجه به شیوع ویروس کرونا درکشور، رصد ویژه اقلام دارویی، بهداشتی و ضد عفونی کننده به صورت ویژه در دستورکار دستگاه های نظارتی قرارگرفت.

وی اضافه کرد: طی ماه جاری نیز مقادیر قابل توجهی انواع داروها، الکل ، ژل ضدعفونی کننده، دستکش ، ماسک کشف  وتعداد زیادی واحد غیرمجاز و متخلف شناسایی و پلمب شد.

مختاری خاطرنشان کرد که تمام کالاهای کشف شده توسط تعزیرات حکومتی ، سازمان صنعت ، معدن وتجارت، اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و اطلاعات به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ها واگذارمی شود.

وی افزود:  این کالاها نیز برحسب اولویت به مراکز درمانی ، بیمارستان ها و   بیماران و  سایر اقشار برحسب برنامه ریزی توسط وزات بهداشت توزیع می شود.

مختاری  تاکید کرد که میزان کشفیات  چنانچه بیش از نیاز مراکز بیمارستانی و درمانی باشد توسط معاونت غذا و دارو بین مردم توزیع خواهد شد.

به دنبال شیوع بیماری کرونا برخی افراد سودجو به احتکار اقلام بهداشتی پرداختند که مقادیر زیادی از این اقلام تاکنون در استان البرز کشف و ضبط شده است.

تاکنون ۲هزارو۱۰۰ نفر در استان البرز با علائم اولیه و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری شده اند که یک هزارو ۵۰۰ نفر پس از بهبودی بیمارستان را ترک کردند ، ۱۲۴ نفر جان باختند و اکنون حدود ۵۰۰ نفر دیگر بستری هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.