آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی عصر پنجشنبه در آغاز مرحله نخست رزمایش «مواسات،‌همدلی وکمک مومنانه» که در مصلای نماز جمعه شهر کرج برگزار شد، افزود: اکنون در یک جنگ تمام عیار از سوی دشمن هستیم به خصوص که با دشمن با انواع جنگ های نرم به ما هجوم آورده است.

وی اظهار داشت: دشمنان در جنگ نرم اعتقادات دینی،‌اخلاقی و اجتماعی جامعه را مورد هدف قرار داده اند ولی این رزمایش ما را به دوران ظهور نزدیک می کند زیرا این رزمایش جلوه ی کوچکی از آمادگی مسلمانان را در دوران غیبت نشان می دهد.

وی با بیان اینکه اساس رزمایش مواسات و همدلی با فرمان رهبر معظم انقلاب آغاز شد، گفت: گروه های مردمی و دسته های مختلف از مردم حتی قبل از این پیام حرکتی را آغاز کرده بودند ولی بعد از آن شدت گرفت و با یک جهش بزرگتری با عنوان «رزمایش» شروع شد.

امام جمعه کرج ضمن قدردانی از تلاش های تمام نیروهای جهادی و تمام کسانی که به اندازه همت خود تلاش کردند تا این صحنه ها تحقق یابد، افزود: نهادهایی که موظف به اجرای این رزمایش بودند و حتی آن ها که وظیفه ای نداشتند خدمات قابل توجهی داشتند.

خدمت به محرومان و نیازمندان از وظایف اولیه انقلاب اسلامی است

وی ادامه داد: خدمت به محرومان و نیازمندان جامعه از وظایف اولیه انقلاب و نظام است و هم امام خمینی (ره) و هم رهبر معظم انقلاب خودشان را خدمتگذار محرومان جامعه می دانند و تاکید بر آن دارند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امام (ره) تاکید داشتند که برای مبارزه با آمریکا باید به مردم خدمت کرد و این نکته را به صورت دایم تذکر می دادند.

وی به جایگاه مواسات در فرهنگ دینی اشاره کرد و افزود: مواسات به معنای همدردی و یاری رساندن به دیگران و شریک کردن دیگران در مال است که هم جنبه مادی و هم جنبه معنوی دارد.

وی اضافه کرد: آنجا که فرد بخشی از مال یا تمام مال خود را ببخشد را انفاق و یا صدقه می گویند ولی زمانی که دیگری را در مال خود شریک و همراه کنیم را مواسات وهمدلی نامیده اند و اکنون مردم دیگران را در مال خود شریک کرده اند.

امام جمعه کرج گفت: کمترین خاصیت مواسات این است که اختلاف طبقاتی را از بین برده و انسان را به خدا نزدیکتر می کند و محبت را تحکیم کرده و منجر به زیاد شدن مال می شود.

وی با بیان اینکه این کار ریشه دینی و اعتقادی دارد، افزود: یکی از راه های شناخت شیعه نیز می باشد به طوریکه انسان را به نهایت و کمال ولایت نزدیک می کند.

آیت الله حسینی همدانی بیان داشت: حرکت راهبردی ما در مقابل دشمن برای اینکه بخواهد هویت شیعی و دینی ما را از بین ببرد حرکاتی همچون رزمایش مواسات است که نشان می دهد مقابل آن ها ایستاده ایم.

نخستین مرحله رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مومنانه» عصر روز پنج شنبه با توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی در مناطق مختلف استان آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.