دکتر محسن ابوترابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از اوایل شیوع بیماری کرونا دستورالعملی از سوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی مبنی ممنوعیت قطعه بندی و پاک کردن گوشت مرغ حتی در حضور مشتری صادر شد و این در حالی است که پیش از این نیز این کار ممنوع شده بود.

وی اظهار داشت: مشتریانی که خواستار خرید مرغ قطعه بندی و بسته بندی شده هستند می توانند به فروشگاه هایی که این گونه محصولات را به فروش می رسانند مراجعه کنند و فروش مرغ در مرغ فروشی ها فقط بایستی به صورت کامل باشد.

وی گفت: همچنین در قصابی ها،‌ فروشندگان بایستی با در دست داشتن دستکش یکبار مصرف اقدام به قطعه قطعه کردن گوشت و پاک کردن آن و همچنین چرخ کردن گوشت در حضور مشتری کنند.

ابوترابی به دیگر اقدامات دامپزشکی برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: ضدعفونی روزانه سالن ها،‌لوازم و محوطه های تحت نظارت، الزام بر استفاده از تجهیزات حفاظت فردی در واحدهای تحت نظارت و لزوم فاصله گذاری اجتماعی و در دسترس قراردادن مواد ضدعفونی و تب سنجی مراجعین از جمله این اقدامات است.

سال گذشته در کشتارگاه های طیور استان البرز  ۲۰ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۳۵ قطعه طیور  زیر نظر کارشناسان دامپزشکی در البرز ذبح و ۴۶ هزار و ۴۹۷ کیلوگرم گوشت سفید استحصال شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.