سید محسن ابوترابی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۱۳۱ هزار و ۹۸۰ راس دام سبک و سنگین شامل گوسفند و بره، بز و بزغاله، گاو و گوساله و همچنین شترمرغ در البرز  کشتار شد که در مجموع ۲ هزار و ۲۸۸ تن گوشت قرمز استحصال شده است.

 همچنین در این مدت  ۲۰ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۳۵ قطعه طیور  زیر نظر کارشناسان دامپزشکی در البرز ذبح و ۴۶ هزار و ۴۹۷ کیلوگرم گوشت سفید استحصال شد.

ابوترابی گفت: سال گذشته از  مجموع گوشت های قرمز و سفید استحصال شده در البرز، ۵۲ هزار و ۸۶۳ کیلوگرم گوشت قرمز و ۵۳ هزار و ۷۰۵ قطعه گوشت مرغ به علت کیفیت نامناسب ضبط شد.

وی ادامه داد: در مجموع  سال گذشته ۵۱ هزار و ۹۹۶ بازدید از مراکز تحت پوشش توسط کارشناسان دامپزشکی استان به عمل آمد که با یک هزار و ۵۳ مورد غیربهداشتی برخورد کردند که در این بازدیدها در مجموع ۲۳۶ هزار و ۴۵ کیلوگرم فراورده خام دامی غیربهداشتی ضبط شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز افزود: ۲۹۳ واحد به مراجع قضایی ارجاع داده شدند که ۱۰۳ واحد منجر به پلمب شد.

استان البرز یک هزارو۱۸۰ واحد پرورش گوساله با ظرفیت ۳۲ هزار راس، ۶۶۲ واحد پرورش گوسفند و بز با ظرفیت ۳۵۳ هزار راس دارد.
همچنین در این استان ۵۹ واحد پرورش و نگهداری اسب با ظرفیت ۲ هزارو ۵۶۸ راس ، ۲ واحد پرورش گاومیش با ظرفیت ۳۴ راس، ۲۳ واحد پرورش شتر با ظرفیت ۶۱۵ راس داشتی و ۳۸۰ راس پرواری مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.