فرشته فهمیده روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا ازجشن تکلیف به عنوان آغاز درخشش روح خداپرستی درمیان این فرشتگان زمینی یاد کرد واظهارداشت: جشن تکلیف سرآغازی شیرین برای حرکت درمسیر تعالی و معنویت است که نوجوانان و کودکان با ورود به این سن بهار زندگی را با فریضه نماز دعا و قرآن پیوند می دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی ازبرنامه های مهم آموزش و پرورش آشنایی دانش آموزان با وظایف شرعی و دینی آن ها است که این مهم برای ۱۴ هزار و ۹۱۹ دانش آموز پسر و ۲۰ هزار و ۸۵۰ دانش آموز دختر تبیین شد.

وی یادآورشد: جشن تکلیف یک خاطره‌ شیرین معنوی تربیتی است که درآن دانش آموزان دخترابتدایی و پسرکه به این سن رسیده‌اند درذهنشان ثبت شده است.

فهمیده ادامه داد: دانش آموزان با بهره‌گیری از نمازواحکام دینی و توسل به اهل‌بیت می‌توانند دربرابر تهاجم فرهنگی دشمن مصون بمانند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان با ورود به سن تکلیف دینی، موظف به انجام احکام الهی هستندو اقامه نماز، رعایت محرم و نامحرم، اهمیت حفظ حجاب برای دختران ، خواندن قرآن و گرفتن روزه را سرلوحه کارهای خود قرارخواهند داد.

وی اضافه کرد: درسن تکلیف اقامه نمازو روزه گرفتن برآنان بعنوان یک تکلیف برای دختران پایه سوم ابتدایی و پسران پایه هشتم متوسطه دوره اول واجب می شود.

وی از احترام به والدین، معلمان و سایر افراد جامعه، داشتن اخلاق، گفتار و رفتار خوب، کمک به هم نوع، صرفه جویی و احساس مسئولیت درزندگی به عنوان دیگر وظایف فردی که به سن تکلیف می رسد، نام برد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزبیان داشت: کارشناسان امور تربیتی و دینی دراین آیین معنوی بر تلاوت قرآن کریم توسط دانش آموزان در زندگی روزانه توصیه کردند.

وی تاکید کرد: معلمان و والدین درآموزش مسائل دینی، سبک زندگی اسلامی – ایرانی به ویژه نماز به دانش آموزان در مدرسه و خانه مسئولیت سنگینی را برعهده دارند.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.