سالار قاسمی روزدوشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با تحقق ۱۳۵درصدی اهداف تعیین شده از سوی وزارتخانه، البرزتوانست گام بلندی درصیانت،حفظ اموال وفضاهای آموزش و پرورش استان بردارد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش با تعیین افق ۴ ساله و ابلاغ آن به استان ها به دنبال مستند سازی املاک و اراضی و تثبیت مالکیت دولت براموال غیرمنقول خود است.

قاسمی  با اشاره به اینکه سهمیه و تکلیف البرز برای سال ۹۸ اخذ ۲۰ فقره سند مالکیت بود، اضافه کرد: با تلاش مستمرمسوولان و کارشناسان امورحقوقی استان، نواحی و مناطق توانستیم  ۲۷ فقره سند مربوط به اراضی و املاک آموزش و پرورش استان را اخذ کنیم.

وی تصریح کرد: این اقدام موجبات تثبیت مالکیت دولت و اعمال حقوق مالکانه براموال غیرمنقول و همچنین جلوگیری از تعرض و سواستفاده برخی اشخاص نسبت به مایملک آموزش و پرورش استان البرزرا بوجود آورد.

قاسمی درادامه به کمبود فضای آموزشی درالبرزپرداخت وافزود: ۱۲ فضای آموزشی این استان دراختیار سایر دستگاه هاست که ضرورت دارد به دلیل کمبود فضا و تراکم بالای دانش آموزان درکرج در خصوص تحویل این فضاها به آموزش و پرورش اقدام شود.

وی عنوان کرد: البرز بالاترین رشد وتراکم دانش آموزی را درکشوربه علت مهاجرت پذیری دارد لذا این نهاد مهم فرهنگی  نیاز به حمایت دربخش فضاهای آموزشی دولتی و غیر دولتی دراستان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: سرانه آموزشی دراین استان ۳.۸ است که با سرانه متوسط کشوری که ۵.۱۸ می باشد، فاصله زیادی دارد.

قاسمی بیان داشت: ۵۵ فضای آموزشی غیردولتی البرزنیز با مشکل مواجه است که رفع آن نیاز به همکاری شهرداری ها به خصوص شهرداری کرج دارد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش استان البرزاز ظرفیت بالایی برخوردار است که با همدلی می توان بستر توسعه کمی و کیفی فرآیند تعلیم و تربیت را درآن براساس سند تحول بنیادین، مشارکت مسوولان و همت والای خیرین نیک اندیش فراهم آورد.

استان البرز ۵۰۰ هزاردانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.