به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، دکتر حسین کریم گفت: کرونا تمام نشده و این نباید برای مردم عادی شود اگر مردم بخواهند به زندگی و تردد عادی ادامه دهند مطمئناً با بحران جدی مواجهه می‌شویم.

وی اضافه کرد: از شروع کرونا در استان همت و انسجام بسیار خوبی برای مقابله با آن صورت گرفت و باعث شد مرحله اول را با وضعیت قابل قبول و با ثبات طی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: نمودار شیوع کرونا در استان طی ایام نوروز و تا کنون شیب افقی دارد و می‌توان گفت مراجعه به بیمارستان‌ها و بستری با کاهش رو بوده است.

کریم اضافه کرد: استان البرز با شرایط خاصی که دارد می‌توانست در مرحله اول با یک بحران جدی مواجه شود که خوشبختانه با پارامترهایی نظیر همکاری بسیار خوب مردم، تشکیل ستاد کرونا و برگزاری مستمر و بی وقفه جلسات، فعالیت بی وقفه و بدون تعطیلی کارکنان دانشگاه و خانواده سلامت که خطر را به جان خریدند و در خط مقدم مبارزه ایستادند و حضور رسانه‌ها این بحران کنترل شد.

نمی‌توان گفت کرونا تا چه زمانی خواهد ماند، تنها زمانی می‌توان گفت کرونا از بین رفته است که دارو یا واکسنی برای آن ساخته شود وی افزود: از این به بعد با یک فرصت و تهدید رو برو هستیم. فرصت و نقطه قوت این است که خوشبختانه در این مرحله فرهنگ فاصله گذاری و رعایت موارد بهداشتی در مردم استان به خوبی جا افتاده است. اگر قرار است ادارات باز باشد و اصناف به تدریج فعالیت خود را آغاز کنند باید به مردم عزیز بگویم نباید این باعث شود که فکر کنند کرونا تمام شده و از بین رفته یا تضعیف شده بلکه فقط ما توانستیم کرونا که یک دشمن جدی و خطرناک است را در پشت دیوار خانه نگه داریم و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، اصناف و خانه‌ها باید از ورود این ویروس جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: در مرحله دوم مقابله با کرونا پروتکل‌های بهداشتی باید در تمامی ادارات و اصناف به درستی رعایت شود و این پروتکل‌ها مراقبت از پرسنل، مراجعان و پاک نگه داشتن محیط از ویروس را شامل می شود.

کریم با تاکید بر اینکه سیستم‌های نظارتی درون و برون سازمانی در همه ادارات و اصناف باید بر رعایت صحیح پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته داشته باشند، گفت: نمی‌توان گفت کرونا تا چه زمانی خواهد ماند تنها زمانی می‌توان گفت کرونا را از بین برده ایم که یک داروی قطعی و یا واکسن برای آن ساخته شود.

تمام دنیا برای تولید دارو و واکسن این بیماری بسیج شده اند

وی گفت: احتمال این وجود دارد که گرم شدن هوا به مقابله با کرونا کمک کند اما تا خرداد ماه باید جدیت کامل در مدیریت این بیماری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در بخش دیگری در خصوص بیماران، ادامه داد: اگر حال عمومی بیماران خوب باشد و علائم در آنها شدید نباشد با مراقبت‌های تیم‌های بهداشت در مراکز بهداشتی در منزل قرنطینه شده و مراحل درمانی را سپری می‌کنند و چنانچه علائم شدید و تنگی نفس شدید داشته باشند در بیمارستان‌ها بستری خواهند شد.

کریم گفت: استراحت کافی درمان بسیار خوبی برای کرونا است و خوردن مایعات مخصوصاً آبمیوه‌های تازه، آب و سوپ‌های رقیق بسیار کمک کننده است. همچنین استرس دشمن اصلی سیستم ایمنی افراد است باید سعی کنیم بدون استرس و با رعایت موارد بهداشتی و با ماندن در خانه به سلامتی خود و دیگران کمک کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1402460
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.