به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین کریم ظهر دوشنبه در نشستی خبری ضمن تشریح وضعیت بیماران کرونایی در استان، گفت: مرحله‌ای سنگین را از ابتدای اسفند گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی به همراه مردم، ستاد استانی مقابله با کرونا، کادر درمان و رسانه پشت سر گذاشتیم.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۲۰۷ مورد مرگ قطعی به دلیل ابتلاء به کووید- ۱۹ در استان ثبت شده و با احتساب موارد مشکوک آمار قربانیان در اثر این بیماری در البرز به ۲۵۰ نفر می‌رسد، گفت: این در حالی است که احتمال داده می‌شد که میزان مرگ و میرها در استان بر اثر بیماری کرونا بالای هزار نفر باشد.

۴۳۰ نفر در بیمارستان‌های استان البرز بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه تعداد مراجعان سرپایی به بیمارستان‌های استان از هزار نفر در روزهای ابتدایی اکنون به ۶۰۰ نفر رسیده است، افزود: در حال حاضر تعداد بیمارانی که در بیمارستان‌های استان بستری هستند ۴۳۰ نفر است.

دکتر کریم با بیان اینکه میانگین سن مبتلایان به کرونا در استان البرز ۵۰ تا ۶۰ سال بوده است، گفت: در حال حاضر میانگین ۷۰ سال شده و نشان می‌دهد میزان ابتلای جوانان به کرونا کمتر شده است، در حال حال حاضر میانگین سنی مرگ و میر در اثر کووید- ۱۹ در استان البرز ۷۰- ۶۰ است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت تخت‌های مراقبت ویژه در استان البرز بحرانی نیست، گفت: خوشبختانه در میان کادر درمان موارد فوت ناشی از کرونا نداشته ایم.

شروع فعالیت مردم بیرون از خانه تهدید محسوب می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به عوارض سنگین بیماری کرونا بر نظام سلامت کشورها، گفت: عوارض اجتماعی و اقتصادی اثرات سنگینی دارد به همین منظور دولت روز گذشته تصمیماتی اتخاذ کرد که شاید خوشایند نباشد اما آنها برای جبران تبعات اقتصادی مجبور به اتخاذ چنین تصمیماتی هستند.

دکتر کریم با بیان اینکه شروع فعالیت مردم بیرون از خانه تهدید محسوب می‌شود، گفت: ممکن است اردیبهشت و خرداد سیاهی پیش رو داشته باشیم.

وی گفت: اگر می‌خواهیم تا خردادماه شرایط مدیریتی کنونی را حفظ کنیم باید فاصله اجتماعی را رعایت کنیم، مردم باید همچنان نسبت به این بیماری حساس باشند و باید از آنچه به عنوان پول، دارایی و غیره دارند به عنوان ذخیره استفاده کنند و کمتر بیرون بیایند زیرا بهتر از این است که یکی از افراد خانواده خود را از دست دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در بخش دیگری تاکید کرد: ادارات، اصناف و دیگر دستگاه‌ها باید به پروتکل‌های بهداشتی مختص کرونا پایبند باشند.

مردم از ناوگان عمومی استفاده نکنند

دکتر کریم افزود: بر اساس شواهد علمی با گرم شدن هوا میزان انتقال ویروس کرونا کمتر می‌شود و در حال حاضر در استان‌های جنوبی کشور اثرات گرما بر کاهش سطح ابتلاها را می‌بینیم اما باید متوجه باشیم که دوباره پاییز و روزهای سرد هم می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بالاترین بار انتشار ویروس از طریق وسایل حمل و نقل عمومی است، گفت: مردم باید از مترو، اتوبوس و تاکسی کمتر استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تاکید بر اینکه هنوز راه درازی برای عبور از پیک بیماری کرونا پیش رو داریم، گفت: در این راه اگر بگوییم ۳۰ پله باید طی شود ما حتی یک پله را هم طی نکرده ایم و هنوز بسیاری با کرونا مواجهه نشده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.