حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثق عصر امروز پنجشنبه در بازدید از ستاد مردمی مقابله با کرونا اظهار داشت: مردم باید شرایط فعلی را مورد توجه جدی قرار دهند و هرگونه توصیه و اطلاعیه های صادره اجرایی شود.

وی با مهم دانستن شکل گیری ستاد مردمی مقابله با ویروس کرونا در همدان بیان کرد: این ستاد با ایجاد کمیته‌های ۱۲ گانه همراهی خوبی در راستای پیشگیری از کرونا داشته و بازوی توانمندی برای متولیان اجرایی به شمار می رود.

امام جمعه همدان هم‌افزایی و انسجام بین فعالان در عرصه مبارزه با ویروس کرونا را از اهداف اصلی ستاد مردمی پیشگیری از کرونا در سطح استان برشمرد و خاطرنشان کرد: بهره مندی از ظرفیت بالقوه مردم کمک شایانی در پیشگیری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ستاد مردمی پیشگیری از کرونا در سطح شهرستان ها نیز شروع به فعالیت خواهد کرد، گفت: تاکنون همکاری خوبی با ستاد پیشگیری و دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

حجت‌الاسلام شعبانی خاطرنشان کرد: از تمامی افراد و گروه هایی که پیرامون کرونا دغدغه دارند، می خواهیم به جای اقدام مستقل، با ستاد پیشگیری و نیز ستاد مردمی همکاری کنند تا با پرهیز از هرگونه موازی کاری، تاثیر بهتری را در این بخش شاهد باشیم.

امام جمعه همدان با تبریک فرارسیدن سال جدید گفت: از تمامی کادر درمانی که حضوری ایثارگرانه در پیشگیری و مقابله با کرونا داشته و افراد مبتلا را مورد درمان قرار می دهند، قدردانی ویژه داریم.

وی افزود: کادر درمانی با دوری از خانواده خود اقدام به جهاد سلامت کرده اند و عملکرد آنها ستودنی است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تست کرونای ۱۷۵ نفر در این استان مثبت شده‌است.

رشید حیدری مقدم اظهار داشت: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان مربوط به جامعه شهری و ۳۰ درصد آن مربوط به ساکنان در روستاهای همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: با انجام اقدام های درمانی صورت گرفته یکصد تن بهبود یافته اند ۵۷ تن نیز تحت درمان قرار دارند.

حیدری مقدم خاطرنشان کرد: افراد بالای ۷۰ سال درصد بالایی از مبتلایان به ویروس کرونا را در همدان تشکیل می دهند همچنین ۴۸ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا زن و ۵۲ درصد مرد هستند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات ارائه شده از سوی علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، تاکنون ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۲۸۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و پنج هزار و ۹۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

همچنین از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۴۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.