سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سبد به ارزش  ۵۰۰ هزار تومان است که در مجموع برای تهیه این سبدهای معیشتی، ۷۷۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان از طریق خیرین جذب شده است.

هر سبد معیشتی شامل برنج، گوشت قرمز و سفید،‌روغن و کنسرو است که در اختیار نیازمندان قرار گرفت .

رییس بسیج سازندگی استان البرز در ادامه به فعالیت گروه های جهادی در شرایط بحران کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۲۰ گروه جهادی به تعداد ۹۷۰۰ نفر جهادگر فعال شده اند.

گروه های جهادی در اقداماتی همچون ضدعفونی و گندزدایی معابر،‌ مساجد، امامزاده ها، اماکن عمومی، بیمارستان ها و ادارات و همچنین غربالگری، طرح فاصله گذاری اجتماعی، خدمت به بیماران، کمک در غسل و دفن بیماران کرونایی فعال بوده اند.

‌تولید بیش از ۵۴۲ هزار عدد ماسک

ترکاشوند ادامه داد: همچنین تاکنون ۵۴۲ هزار و ۲۸۰ عدد ماسک بهداشتی و پیشگیرانه در ۹۰ کارگاه جهادی استان توسط جهادگران تولید شده است.

وی توزیع ۳۰۸ هزار و ۲۰۰ عدد ماسک و توزیع یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۶۵۰ لیتر مواد ضدعفونی در مناطق محروم و حاشیه ای شهرستان ها را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان برشمرد.

مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی (ع) ازجمله مراکز نیکوکاری فراگیر است که از سال ۹۷ با همکاری فرماندهی سپاه استان البرز راه‌اندازی شده و به نیازمندان و مددجویان خدمت‌رسانی می‌کند.

احداث و تعمیر مسکن محرومان با بهره‌گیری از گروه‌های جهادی، اعطای وام قرض‌الحسنه به نیازمندان، اطعام فقرا، اعطای جهیزیه به نوعروسان نیازمند و ارائه خدمات درمانی به مناطق محروم جزو مهم‌ترین اقدامات مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی (ع) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.