به گزارش خبرنگار مهر، رامین ربیعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی قریب الوقوع بزرگترین کارخانه تولید ماسک سه لایه کشور در استان البرز، گفت: بر اساس آمارهای وزارت صمت هم اکنون بیش از یک میلیون قطعه ماسک در کشور تولید می‌شود که این واحد به تنهایی می‌تواند بیش از دو برابر تولید کل کشور، ماسک تولید کند.

تولید روزانه دو میلیون قطعه ماسک

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مراحل نهایی نصب ماشین آلات و راه اندازی بزرگترین واحد صنعتی تولید ماسک در حال انجام است؛ گفت: این واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی اشتهارد می‌تواند به صورت روزانه حداقل دو میلیون قطعه ماسک سه لایه تولید کند که بنا به اظهارات مسئولان کارخانه این ظرفیت قابل افزایش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز درباره یکی دیگر از واحدهای تولیدی ماسک در شهرستان کرج نیز گفت: این واحد دانش بنیان در زمان آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور، تنها تولید کننده صنعتی ماسک N۹۵ بود که حدود ۵ هزار قطعه ماسک برای مصارف صنعتی تولید می‌کرد این در حالی است که هم اینک با تلاش‌های انجام شده و تأمین مناسب مواد اولیه، واحد مذکور به تولید روزانه ۳۰ هزار قطعه دست یافته که تا چند روز آینده این میزان به ۴۰ هزار قطعه در روز خواهد رسید.

ربیعی اضافه کرد: تولید ۴۰ هزار عدد ماسک N۹۵ در این واحد بیش از یک سوم درخواست روزانه وزارت بهداشت به این نوع از ماسک را پوشش می‌دهد.

بنا به گفته وی در حال حاضر هیئت امنای صرفه جویی ارزی، اقدام به خرید تمام تولیدات ماسک شرکت‌های ایرانی می‌کند و آن را برای توزیع در سراسر کشور در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.