فردین حکیمی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی دارای اهداف مشترکی در امر حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی و جلوگیری از عوامل تخریب طبیعت هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هر ساله عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب در ایام تعطیلات نوروز، اقدام به تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیرمجاز می کنند، بر اساس هماهنگی های انجام شده و با هدف پیشگیری، گشت مشترک ماموران یگان حفاظت این دو مجموعه در ایام تعطیلات نوروزی فعال شد.

وی ضمن قدردانی از همکاری جوامع محلی در اعلام گزارش تخلفات زیست محیطی بویژه تخریب و تصرف اراضل ملی حفاظت شده، آلودگی آب و ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: موضوع پیشگیری از تخلفات زیست محیطی در اولویت کاری محیط زیست خواهد بود و با متخلفین طبق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

حکیمی ضمن اشاره به روز طبیعت و پرهیز از ترددهای بی مورد در عرصه های طبیعی، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص حاکم بر کشور و در راستای کمک به حفظ سلامت شهروندان، ماموران یگان حفاظت از ترددهای شهروندان با هدف تفریح و سرگرمی در عرصه های طبیعی حفاظت شده جلوگیری خواهند کرد.

استان البرز دارای ۲ منطقه حفاظت شده ۶۴ هزار هکتار البرز جنوبی و شکار ممنوع ۷۵ هزار هکتاری طالقان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.