بهروز حصاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که طبق اعلام رسمی ستاد مبارزه با کرونا استان البرز، واحد های صنفی غیرضرور این استان تا اطلاع بعدی تعطیل هستند و اجازه فعالیت به آن ها داده نمی شود.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۹۸ درصد صنوف همکاری لازم را داشتند و نسبت به بستن واحد صنفی خود اقدام کردند و تعدادی نیز همچنان اقدام به فعالیت می کنند که درصورت ادامه با آن ها برخورد می شود.

حصاری  خاطرنشان کرد: واحد های صنفی نانوایی ، سوپر مارکت ، میوه فروشان ، کالاهای پزشکی ، لبنیات و داروخانه ها صرفا اجازه فعالیت طی این مدت را دارند.

وی تاکید کرد:  بقیه صنوف اجازه فعالیت تا تاریخ مذکور را ندارند و تا کنترل اوضاع ویروس کرونا برابر قانون با از هرگونه فعالیت صنفی خودداری کنند.

وی گفت: اجرای طرح های تشدید بازرسی از واحدهای صنفی ، شناسایی عوامل احتکار یا فاچاق مواد شوینده و بهداشتی ، شناسایی و پلمپ کارگاه های تولید الکل تقلبی و فاقد مجوز، از جمله اقداماتی بود که در آغاز طرح مبارزه با شیوع کرونا توسط اتاق اصناف مرکز استان البرز ، اتحادیه های صنفی تحت پوشش و واحد بازرسی و نظارت اصناف کرج به اجرا در آمد .

بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی خدماتی،تولیدی و توزیعی در استان البرز فعالیت می کنند.

تاکنون تست کرونای یک هزار و ۵۵۸ نفر در استان البرز مثبت شده که ۱۴۹ نفر از این افراد فوت کرده اند ضمن آنکه ۲۹ مرگ مشکوک نیز در این استان ثبت شده است.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.