نور محمد فردی  یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد شهروند غربالگری شده  دراستان البرز معادل ۵۵ درصد جمعیت این استان است. 

وی ادامه داد: اکنون بر اساس ابلاغ وزارت کشور تردد خودروهای پلاک تهران و البرز در ۲ استان بلامانع است و خودروهای حمل بار ،کالا ،  مایحتاج عمومی مردم و  کامیون های حمل سوخت مشمول ممنوعیت نمی‌ شوند . 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز تاکید کرد: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نباید موجب معطلی های غیر قابل تحمل برای مردم شود و  همه باید با مردم با ادب و احترام کامل رفتار کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت اجرای این طرح مستلزم حمایت های مالی، اجتماعی همه مسوولان و همکاری بین بخشی است.

فردی اظهارداشت: تمام مراکز خرید و جایگاه های سوخت موظف هستند  پروتکل های بهداشتی را به طور کامل  رعایت کنند و استقبال مردم از طرح فاصله گذاری اجتماعی خوب بوده به طوری که  در ۲ روز گذشته بیش از ۱۰ هزار وسیله نقلیه در استان البرز تردد داشته اند که فقط  ۲ مورد از آنها توسط پلیس به علت تخلف توقیف شده است. 
 معاون استاندار در خصوص حمل و نقل بین شهری کارمندان دولت نیز افزود: کارمندان دولت در نقل و انتقال بین شهری، محل سکونت و محل کار با استفاده از کارت شناسایی دستگاه مربوطه بلامانع است.
 وی افزود : برای حفظ سلامتی مردم تمام پارک ها، بوستان ها، تفریحگاه ها، مراکز تفرجگاهی و استخرها که محل تجمع افراد هستند تعطیل می باشد.
سخنگوی ستاد  مدیریت مبارزه با کرونا در استان البرز از شهروندان خواست تا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت مردم در خانه بمانند و با مطالعه  خود را سرگرم کنند. 

ضرورت حضور تشکل های مردمی در بحران کرونا 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: این ایام فرصت مناسبی است تا از ظرفیت تشکل‌های مردمی،  افراد خیر، نیکوکار ، گروه های  اجتماعی و سازمان ها هرچه بیشتر بهره برده شود.

فردی اضافه کرد: چنانچه براساس تجارب قبلی شاهد آن بودیم در هر کاری که بخش خصوصی حضور پیدا کرده موفقیت چشمگیر حاصل شده است. 
وی یادآورشد: خوشبختانه خیرین در این استان کم نیستند به طوری که یکی از مالکان در استان  البرز اجاره یک ماه خود را از مستاجرین به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان بخشیده است.
 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز  همچنین در نشست ویدیو کنفرانس معاونان سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری های  سراسر کشور با موضوع بررسی ابعاد طرح فاصله گذاری اجتماعی که به ریاست دکتر ذوالفقاری، معاون امنیت اجتماعی وزارت کشور ، اقدامات و پیشنهادات لازم را  بیان داشت.

تاکنون تست کرونای یک هزار و ۵۵۸ نفر در استان البرز مثبت شده که ۱۴۹ نفر از این افراد فوت کرده اند ضمن آنکه ۲۹ مرگ مشکوک نیز در این استان ثبت شده است.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

استان البرز دارای حدود سه میلیون نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.