رفیع یگانه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۵ اکیپ گشت امور اراضی، طرح پایش نوروزی خود را به صورت ۲۴ ساعته از ۲۹ اسفند ماه ۹۸ آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه برای تمام موارد شناسایی شده، اخطاریه توقف عملیات صادر شده، اظهار داشت:  ۷۱ مورد از آن ها عملیات تغییر کاربری را متوقف کرده اند.

این تغییر کاربری ها در قالب ساخت بنای تجاری، مسکونی، سرایداری، انباری، محوطه سازی و دیوار کشی انجام شده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد:‌ همچنین ۲۴ مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اجرا شده است.

تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی می گوید که مأموران جهاد کشاورزی موظف هستند با حضور نماینده دادسرا و در نقاطی که دادسرا نباشد با حضور نماینده دادگاه محل ضمن تنظیم صورت مجلس رأساً نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه بازگردانند.

یگانه همچنین در مورد اقدامات ۱۰ ماهه سال گذشته امور اراضی کشاورزی استان گفت: در ۱۰ ماه سال گذشته این استان ۴۶۹۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شد که تبصره ۲ ماده ۱۰ برای ۲۷۷۲ مورد در سطح ۱۲۹۳ هکتار انجام شد

وی ادامه داد: همچنین حکم قطعی قلع و قمع برای ۷۸ مورد در سطح ۱۴.۸ هکتار انجام و ۴۶۹۶ پرونده و اعلام جرم در محاکم قضایی تشکیل شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان البرز افزود: برای ۱۷۵۰ مورد از این پرونده ها رای اخذ و ۲۹۴۶ پرونده نیز در حال رسیدگی در مجامع قضایی می باشد.

وی بیان داشت: تخریب اراضی کشاورزی و باغی سبب کاهش تولید و اشتغال شده و از سوی دیگر بر مشکلات اجتماعی می افزاید.
مدیرامور اراضی جهاد کشاورزی البرز اضافه کرد: با وجود منابع محدود مالی و امکانات از همه ظرفیت ها برای پیشگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ های استان استفاده کرده ایم.

یگانه از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغات، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.
استان البرز دارای حدود ۶۸ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی حاصلخیز است.

نوروز گذشته ۲۵۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شناسایی شده بود که بیشترین تعداد در شهرستان ساوجبلاغ بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.