محمدحسین تاجیک روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: عوامل نظارت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین در راستای مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی، سه مورد ساخت و ساز غیر مجاز شامل دیوار کشی، ساخت بنا و سوله را در روستای قلعه بلند از توابع بخش جوادآباد ورامین شناسایی کردند.
وی افزود: با تشکیل پرونده برای متخلفین و در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، حکم قلع و قمع این سه مورد ساخت و ساز از مراجع قضایی شهرستان اخذ و این حکم با حضور عوامل انتظامی اجرا شد.
تاجیک گفت: با اجرای این حکم 10 هزار و 300 متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد و با حالت اولیه بازگشت.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با تخریب ده ها مورد ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق مختلف شهرستان ورامین ، بیش از 70 هزار متر مربع از این اراضی مرغوب آزاد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی ورامین تأکید کرد: هیچ یک از باغ ویلاهای حاشیه ورامین مجوز ساخت و ساز قانونی ندارند و از متقاضیان خرید املاک در اراضی کشاورزی درخواست می شود تا پیش از هر گونه معامله، از مدیریت جهاد کشاورزی و دهیاری ها استعلام بگیرند.
وی با اشاره به برخی از ساخت و سازها در منطقه خیرآباد جنوبی ورامین گفت: با توجه به این که تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی بر اساس ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها مصوب 1/8/1385جرم می باشد ، هر گونه تغییر کاربری از قبیل تخلیه مصالح ، دیوار کشی ، احداث بنا و سوله مشمول تخریب و جزای نقدی شده و متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی ، 38 هزار هکتار این اراضی زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.