عزیزاله شهبازی روز جمعه در بازدید از مبادی ورودی و خروجی شهرستان اشتهارد افزود: این آمار براساس گزارش های اخذ شده از ۴۴ دستگاه تردد شمار نصب شده در راه های استان البرز است.

وی ادامه داد:  از ۲۵ اسفند ۹۸ تا هفت  فروردین سال ۹۹ حدود هفت میلیون و ۶۷۶ تردد در راه های برون شهری استان البرز ثبت شده که این عدد در مدت مشابه سال قبل ۱۴ میلیون و ۹۴۲ تردد بوده است. 
شهبازی، با بیان اینکه با توجه به شرایط استان که بخشی از تردد شهری آن نیز از آزادراه تهران - کرج - قزوین انجام می شود، گفت: بخشی از آمار مذکور مربوط به ترددهای  شهری است و تردد عبوری از استان کمتر از آمار مذکور است، به طوری که در روز هفت فروردین تردد وسایل نقلیه ورودی به استان ۶۷ درصد و تردد خروجی از استان ۶۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه متناسب با تصمیم گیری ستاد ملی و استانی مبارزه با بیماری کرونا محدودیت هایی برای تردد در راه های استان در نظر گرفته شده، اظهار داشت: طرح فاصله گذاری اجتماعی در نقاط مختلف استان در حال اجرا است.

استاندار البرز ادامه داد: تمام مسوولان مربوطه اعم از نیروهای بسیج، سپاه پاسداران، نظامی و انتظامی، هلال احمر، ثبت احوال و نمایندگان فرماندار در محل های اجرای طرح حضور دارند.

شهبازی گفت: طرح غربالگری نیز طبق دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در البرز صورت گرفته و تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر انجام شده است.

وی افزود: این طرح که تا ۲۰ فروردین ماه اجرایی می شود و امید است که در این بازه زمانی اثربخش باشد اصناف ، روسای دادگستری ها، روحانیون، اصحاب رسانه، سازمان های مردم نهاد تاکنون تعامل بسیار خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشته اند.

از ابتدای شیوع کرونا در استان البرز تاکنون ۲ هزارو ۲۶۰ بیمار مشکوک و قطعی ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار گرفته اند که در این مدت ۱۱۵ بیمار قطعی کرونا و ۶۹ بیمار مشکوک در استان جان باخته اند.

اکنون ۴۸۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۹۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.