سالار قاسمی روزپنجشنبه درگفت وگو با ایرنا با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید، اظهارداشت: جهش درتولید و رونق اقتصاد، یکی از ضرورت هایی است که همه دستگاه‌ها از جمله آموزش و پررورش باید برای تحقق آن مشارکت کنند.آموزش و پرورش دراین زمینه ظرفیت عظیمی دارد که می توان با برنامه ریزی و مدیریت بستر استفاده بهینه از آن را فراهم آورد.
 آموزش و پرورش البرز برای فراهم سازی، کشف و پرورش استعدادها و قابلیت های نیروی انسانی توانمند رویکردهایی برای خود تعریف کرده تا بر اساس الگویی مشخص و به دور از سلیقه گرایی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید علم و دانش استان گام های موثری بردارد.
قاسمی با بیان اینکه یکی از راهبردهای مهم در دستگاه تعلیم و تربیت، مهارت آموزی است، اضافه کرد: برای رسیدن به این راهبرد البته برنامه ها و راهکارهای متعددی در دست اجرا داریم تا هم در مسیر فرهنگ سازی گام برداریم.
وی تصریح کرد: ذهنیت جامعه را باید اصلاح کنیم تا طیف گسترده ای از فرزندان و نیروی فعال جامعه را به سمت صنعت، سوق دهیم که این اقدام می تواند به تعبیر رهبر معظم انقلاب، موجبات تحقق "جهش تولید" را فراهم سازد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: آموزش و پرورش بخش تولید و صنعت را تصدی نمی کند اما می تواند بر نگرش ها به این بخش اثرگذار باشد و ما تلاش خواهیم کرد نگاه امیدوارانه و نگرش درون زا را که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی است، در میان ذینفعان آموزش و پرورش ترویج کنیم.
وی یادآورشد: یکی از مقدمات ضروری تحقق "جهش تولید" این است که ما نقشه راه مشخصی داشته باشیم و ارزیابی درستی از ظرفیت های موجود، تهدیدها، موانع و فرصت ها داشته باشیم.
قاسمی عنوان کرد: جهش تولید در آموزش و پرورش به معنی تحول در شیوه‌ها و فرایندهای تعلیم و تربیت است که لازم است معلمان به این موضوع نگاه خاصی داشته باشند.
وی تاکید کرد: آنچه درنظام تعلیم و تربیت، به عنوان بزرگ ترین تولید کننده سرمایه انسانی و اجتماعی، باید مورد توجه قرار گیرد همان تربیت نسلی مومن،توانمند و خلاق است که در سال ۹۹ باید نگاه عمیق و تخصصی به آن داشت.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.