به گزارش منتشره روز جمعه روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت الله سید حسینی همدانی در متن دومین خطبه مکتوب خود اظهار داشت: 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی رَسُولُ اللَّهِ وَ آلِهِ الطّاهِرینیَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

آغاز سال ۱۳۹۹ خورشیدی را به همه مردم ایران و البرزنشینان سرافراز و ولایتمدار مجدداً تبریک عرض می‌کنم و از خدای تعالی در این ساعات تحول و تغییر مسئلت می‌کنم، به‌حق انبیاء و اولیاء و صلحاء و شهداء و مقربان درگاهش به‌خصوص باب‌الحوائج موسی بن جعفر (ع) که شروع سال با شهادت آن وجود قدسی مصادف شده است. که سال جدید را سال گشایش و رفع و دفع همه آفات و بلیات از جامعه مسلمین قرار دهد.

دراین خطبه مکتوب با اشاره به مناسبت شهادت موسی بن جعفر (ع) آمده است: این امام  در مبارزه با حکام غاصب روش‌های مختلفی را به کار می‌بردند یکی از آن‌ها نفوذ در دستگاه حاکمه بود تا بتوانند ضمن اطلاع از سیاست‌های حاکمیت، جان و مال شیعیان را حفظ کنند.

بنابراین امام (ع)  برای سامان دادن به مبارزات سیاسی و حمایت از نیروهای شیعی، برنامه ‏ای تدارک دید که بر اساس آن نیروهای فعال و مطمئن، در مسوولیت‏های کلیدی حکومت قرار می‏گرفتند که یکی از اعضای فعال «علی بن یقطین» بود. که امام در مقابل درخواست‌های او برای کناره‌گیری از کار کردن در دستگاه بنی‌عباس، او را دلگرم نمود که شاید خداوند به ‏وسیله تو شکسته‏احوالی‏ها را جبران و آتش فتنه مخالفان را از دوستان خویش دفع کند.

همچنین در ادامه خطبه مکتوب این هفته امام جمعه کرج آورده شده، 27 رجب عید مبعث حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) ، از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمین و آغاز رسالت آخرین فرستاده خداوند برای ارسال و ابلاغ آخرین دین و آخرین معجزه الهی یعنی قرآن، کتاب هدایت بشر بر شما مبارک. اصلی‏ترین هدف از بعثت پیامبران الهی و رسول خدا به بیان قرآن کریم، هدایت بشر به صراط مستقیم الهی و اجتناب از ضلالت و گمراهی و پیروی از طاغوت و شیطان با دعوت به توحید و یکتاپرستی و تبعیت از فرامین الهی است. که در آیه ۳۶ سوره مبارکه نحل فرمود: «وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کلِّ أُمَّهٍ رَسُولًا أَنْ اُعْبُدُوا اللهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَی اللهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَیهِ الضَّلَالَه…» ما در هر امتی پیامبری برانگیختیم تا به آنان بگویند خدا را بپرستید و از پرستش غیر خدا (طاغوت) خودداری کنید گروهی هدایت یافتند و گروه دیگر شایسته گمراهی و ضلالت شدند

این ارسال رسل و انزال کتب آسمانی و الزام به تبعیت از آن به این دلیل است که عقل انسان احاطه به جمیع جوانب حیات اخروی و دنیوی بشر ندارد، و نمی تواند برنامه‏ای جامع برای هدایت داشته باشد و درنتیجه به ورطه ضلالت و تباهی میافتد. پس فقط خدای تعالی که عالم و قادر مطلق است و بشر را باهدف و مقصود خاص خلق کرده و به‌تمام جوانب زندگی، خیر و شر او آگاه است، می ‏تواند هادی باشد و نسخه هدایت بدهد.

بنابراین به تعبیر قرآن کریم، خداوند بر بشر منت نهاد و از جنس خودشان رسولی فرستاد تا بر آن‏ها آیات الهی را بخواند و آن‏ها را تزکیه و تعلیم و هدایت نماید. و امیرالمؤمنین(ع) در تبیین این هدف در خطبه اول نهج‌البلاغه فرمود: خداوند محمّد (ص)، پیامبر خود را برانگیخت، تا وعده خود را انجام دهد و پیامبری را به‏وسیله او خاتمه بخشد و مردم روی زمین در آن روز مذهب‏ های گوناگون و بدعت ‏های زیاد و روش‏های مختلف داشتند.

گروهی او را به مخلوق تشبیه می‏ کردند، برخی در نام وی تصرف می‏ کردند  و گروهی به غیر خدا اشاره می‏کردند، (بت‏ می‏پرستیدند) آنان را از گمراهی به شاهراه توحید هدایت کرد و از چنگال جهالت نجات داد. و در جای دیگر فرمود: خدا پیامبر را برانگیخت تا بندگان او آنچه از خداشناسی نمی‏دانند فراگیرند و به پروردگاری او، پس از انکار و عناد، ایمان بیاورند. بنابراین بهترین ره‌آورد بعثت، تحقق واقعی آزادی انسان از سرسپردگی و بندگی غیر خدا، هوای نفس و شیطان است. و این مهم محقق نمی‌شود مگر با تشکیل حاکمیت دین و اجرای احکام اسلام. نظام اسلامی ما بر همین اساس پی‌ریزی شده است و در این مسیر مشکلات فراوانی را از طرف منحرفین و ستمگران متحمل شده و شهدایی را تقدیم کرده است.

در بعثت انبیاء، انسان‌ها از یوغ استعمار و استثمار و زنجیرهای بردگی ظالمان آزاد شدند. البته در این دوران با تبلیغ جدا شدن از دین و معنویت و تعریف دروغین از آزادی، بشر را بنده شهوت، غضب، هواهای نفسانی، تباهی و ضلالت کرده‌اند و حتی علم‌آموزی او را در مسیر سعادتش بکار نمی‌گیرند و آن را وسیله سلطه و سودجویی بیشتر قرار می‌دهند.

همه می‌بینید در جریان مشکوک این ویروس مخرب که به جان جامعه جهانی افتاده چه فعالیت‌های خبیثانه ای برای رسیدن به اهداف نامشروع انجام می‌دهند. خدای تعالی به‌زودی کیدشان را به خودشان برمی‌گرداند، رسوایشان خواهد کرد و همه خواهیم دید که چگونه در دامی که پهن کرده بودند گرفتار خواهند شد.

به حمدالله جامعه علمی و پزشکی ایران به فضل پروردگار توانسته است به‌خوبی، کنترل این بلیه را به دست بگیرد و با تمام تحریم‌ها باز فرزندان ایران توانسته‌اند پیشرفت‌های علمی در این زمینه داشته باشند. و من مطمئن هستم که به‌زودی به‌طور کامل بر این ویروس غلبه کرده و راه درمان را فراهم می‌کنند و ما از اکنون  اعلام می‌کنیم چون با مردم هیچ کجای عالم سر جنگ‌ودعوا نداریم و اگر بحثی هست با دولت‌ها و حاکمان است، اگر مردم دنیا به‌خصوص مردم آمریکا که گرفتاری آنان به این ویروس به خاطر مخفی‌کاری مسوولان کم‌عقل، معلوم خواهد شد که از جاهای دیگر بیشتر است، به کمک احتیاج داشتند، بدون هیچ پیش‌شرطی (برخلاف روش حاکمان آمریکایی) حاضر هستند از روی انسان‌دوستی که دستور اسلام است، در همه زمینه‌ها تا رفع کامل کمک کنند. و البته مسوولان محترم هم متوجه باشند که خدای‌نکرده به نام این بیماری و وام گرفتن، خود را گرفتار غرب نکنند. و کشور را بیشتر از این مقروض نکنند.

لازم است تاکید کنم مردم خوب و وظیفه‌شناس به دستورات پزشکی ستاد ملی مبارزه با کرونا اهمیت بدهند و عمل کنند تا شر این بیماری زودتر کنده شود. عده‌ی زیادی از مردم خوب وظیفه‌شناسی کردند. اما باز تاکید می‌کنم از توسل و ذکر و دعا غافل نباشید.

از دستگاه قضائی به جهت عفو بی‌سابقه نوروزی تقدیر و تشکر می‌کنیم. و این حرکت جدید که در مسیر زندانی زدایی با شرایط خاص شروع‌شده را تحسین می‌کنیم.

تاکنون ۲ هزارو ۲۰۰ نفر در استان البرز با علائم اولیه و قطعی کرونا در بیمارستان ها بستری شده که  حدود ۱۸۰ نفر آنان جان باختند. تاکنون نیز یک هزارو۵۰۰ بیمار در البرز بهبودی یافتندو حدد ۵۰۰ نفر نیز در بیمارستان ها بستری هستند. 

با شیوع بیماری ویروسی کرونا نماز جمعه در تمام شهرهای استان البرز تعطیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.