سالار قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: به رغم اینکه طرح ضدعفونی محیط مدارس با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا دراین استان اجرایی شده است اما طبق دستورالعمل وزارتخانه ای حق اسکان مسافران نوروزی حتی یک خانواده فرهنگی مسافر را تا زمان عادی شدن شرایط در البرز نداریم.

وی تصریح کرد: هرساله ستاد اسکان فرهنگیان ویژه نوروزبا رویکرد تکریم معلمان فرهیخته دراین استان تشکیل می شود تا در تعطیلات سال نو خدمات اسکان به جامعه هدف ارائه شود ولی در سال ۹۹ ارائه هر گونه خدمات حتی اسکان چند ساعته در مدارس و خانه های معلم به دلیل شیوع بیماری کرونا تخلف محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مسافران نوروزی در البرز ۲۱ مرکز سازماندهی شد تا با استفاده از امکانات مناسب در ایام نوروز از فرهنگیان کشور درایران کوچک میزبانی شود.

وی ادامه داد: : ۱۶۰ کلاس در مدارس و ۶ خانه معلم  با ظرفیت ۲۰۶ نفر برای پذیرایی از مهیمانان نوروزی ۹۹ دراین استان  آماده سازی شد که متاسفانه به علت شیوع بیماری کرونا امکان استفاده ازآن برای مسافران در این تعطیلات وجود ندارد.

مدیزکل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: دانش آموزان در قالب یک طرح ملی در نوروز ۹۹ کمپینی با شعار « نه به سفر، نه به دید و بازدید و سالم در خانه بمانیم » راه انداخته اند تا از هر گونه سفردر این ایام خودداری شود.

قاسمی تاکید کرد: بر خلاف سنوات قبل امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در ایام تعطیلات پذیرش مسافر در مدارس ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، با متخلفنین برخورد قانونی می شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.