حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هر ساله در آستانه سال نو و عید نوروز طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه سراسر کشور آغاز می شد ولی با توجه به شیوع بیماری کرونا تمام برنامه های آرامش بهاری همچون برپایی خیمه های معرفت و اعزام مبلغان به بقاع متبرکه لغو شده است.

وی اظهار داشت: تصمیم بر آن شد تا در آستانه نوروز ۹۹ از خانواده های کم برخوردار و تحت پوشش که در مراکز افق امامزاده ها شناسایی شده اند، حمایت و کمک شود.

مراکز «افق» به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی گریبانگیر خانواده‌های ساکن در اطراف امامزادگان و اماکن مذهبی راه‌اندازی می‌شود.

دشتکی گفت: برای ارایه کمک های معیشتی قرار بود که بسته های حمایتی توزیع شود ولی با توجه به شیوع بیماری کرونا مقرر شد تا بن کارت های خرید ارزاق تهیه و اهدا شود.

وی افزود: کمک های معیشتی در کل حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است.

حال و هوای آرامش بهاری جاری در البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز یادآور شد: علیرغم تعطیلی تمام برنامه های آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان، درصدد هستیم تا همچنان حال و هوای آرامش بهاری در این استان ساری و جاری باشد.

وی گفت:‌ به همین منظور بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برنامه تحویل سال، صبح روز جمعه اول فروردین ماه در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع)‌ با حضور مسوولین استان و میهمانان برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی پخش می شود.

در استان البرز یکصد امامزاده واجب التعظیم در ۸۵ بقعه متبرکه آرام گرفته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.