سالار قاسمی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: توجه والدین در کنارمدیران و معلمان مدارس درتداوم حوزه آموزش به دانش آموزان در بخش فضای مجازی وظیفه ای مهم است که نباید از آن غافل شد زیرا جریان آموزش تعطیلی ندارد و همانند کلاس درس باید به درس دانش آموزان اهمیت داد.

وی بیان داشت: فرآیندتولید محتوا در دروس مختلف درسطح مدرسه ، نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز باید با جدیت خاصی پیگیری شود.عملکرد مدارس و ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق ۸ گانه استان نیز درتولید محتوای آموزشی مجازی ارزیابی می شود.

 باید درکنارتولید محتوا، توزیع و پوشش حداکثری آن و دریافت بازخورد از دانش آموزان به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت آموزش های مجازی اهمیت داد.

قاسمی ادامه داد: ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق هشتگانه و مدیران مدارس استفاده از ظرفیت سامانه همگام که متعلق به وزارت آموزش و پرورش است و قابلیت مناسبی برای ارائه آموزش ها و تبادل محتوا را نیز دارد در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش دانش آموزان تعطیل نشده بلکه ظرفیت‌های متعددی در این خصوص لحاظ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزعنوان کرد: شرایط کنونی، هم افزایی بیش از پیش فرهنگیان و دانش آموزان را می طلبد که در همین راستا اقدامات و فعالیت های مکملی در حوزه آموزش دانش آموزان در این استان درحال پیگیری است.

وی تشکیل شورای آموزشی و کمیته های آموزشی مکمل در سطح استان، تلاش برای استفاده از ظرفیت های مجازی و کانال های داخلی برای ایجاد ارتباط دانش آموزان با اولیا و مدرسه در جهت استمرار فعالیت های آموزشی را از جمله این اقدامات برشمرد.

قاسمی تاکید کرد: تقویت و استمرارهرچه بیشتر ارتباط معلمان و عوامل اجرایی مدارس با دانش آموزان و اولیا از طریق شبکه های اطلاع رسانی داخلی و تشکیل گروه های آموزشی دانش آموزان توسط دبیران و ارائه آموزش های لازم، افزایش تعاملات و ارتباطات مدیران مدارس جهت تجربه گردانی و تبادل تجربیات مفید در بین مدارس اثر بخشی بهتری به دنبال دارد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

از حدود سه هفته پیش تاکنون ۱۰۶  مشکوک و کرونایی در البرز جان باخته اند ضمن آنکه تاکنون یک هزار و۱۰۰ بیمار مشکوک و کرونایی البرز بهبود یافته اند.

اکنون ۵۰۰ بیمار کرونایی و مشکوک در بیمارستان های البرز بستری هستند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش ۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.