سید فتح الله هاشمی نژاد شامگاه جمعه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسافران در روزهای اخیر با هدف پیشگیری و کنترل بیماری کرونا  غربالگری شدند.

به همین منظور تیم های پلیس راه، نیروی انتظامی، مرکز بهداشت و هلال احمر در میدان امیر کبیر جاده کرج - چالوس، پلیس راه اتوبان کرج - قزوین  و پلیس راه ماهدشت استقرار یافته اند.

هاشمی نژاد ادامه داد: هدف از این کار جلوگیری از ورود افراد مبتلا به ویروس کرونا به شهر کرج  است و سرنشینان خودرو های با پلاک غیر از پلاک استان البرز با تب سنج غربالگری می شوند.

افراد دارای تب بالا  یا مشکوک به بیماری کرونا  در چادر هلال احمر تا رسیدن نیرو های اورژانس قرنطینه می شوند و سپس به مراکز درمانی انتقال می یابند.
هاشمی نژاد افزود: همچنین به منظور پیشگیری ازگسترش شیوع ویروس کرونا  در ۱۴ نقطه شهر کرج با ایجاد ایستگاه های سیار اقدام به توزیع بروشورهای آموزشی شده است.

طبق آخرین آمار تاکنون ۹۵ بیمار مشکوک و کرونایی در استان البرز جان باخته ویک هزار بیمار مشکوک و مثبت کرونا پس از بهبودی از بیمارستان های استان ترخیص شده اند.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و کرونایی در بیمارستان های البرز بستری هستند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

همچنان مسوولان سلامت استان البرز و کشور از مردم می خواهند تا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در خانه بمانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.