فرشید علیزاده روزچهارشنبه درگفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه طرح ملی سفیر سلامت همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ درمدارس البرزآغازشد،خاطرنشان کرد: این حرکت مهم برای ارتقای سلامت دانش آموزان و انتقال آموزه های بهداشتی به خانواده ها اجرایی شد که در این روزهای حساس با توجه به شیوع ویروس کرونا به اهمیت مهم آن پی برده ایم.

وی بیان داشت: د راین روزها دانش آموزان سفیر سلامت مدارس البرز بیکار ننشسته اند و ضمن خودمراقبتی ، راه های  پیشگیری از ابتلا به بیماری ها از جمله بیماری کرونا در فضای مجازی  را به خانواده ها آموزش می دهند.

علیزاده یادآورشد: در این سال ها اجرای این طرح سلامت دانش آموزان و خانواده های آنان را در پی داشته است زیرا دانش آموزان پس از فراگیری نکات بهداشتی برای فرهنگ سازی روانه خانه و جامعه می شوند.

وی با بیان اینکه سفیران سلامت در کنترل و پیشگیری همسالان، دوستان و خانواده‌ها ازابتلا به ویروس کرونا ظرفیت بالایی دارند، اضافه کرد: : امروز آگاهی بخشی به خانواده‌ها یکی ازمهمترین اقدامات در کنترل بیماری کروناست.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان سفیرسلامت یکی از بهترین پل‌های ارتباطی با خانواده در روزهای تعطیلی مدارس هستند که می‌توانند با آموزش‌های از راه دور، پیشگیری خانواده‌ها از کرونا را به شکلی موثر انجام دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزافزود: سفیران سلامت دراین برهه حساس به عنوان افرادی داوطلب، پیام نظام بهداشتی را به عنوان رابطین و ضابطین درمنازل به اقوام و اعضای خانواده‌ها یشان و دانش آموزان مدرسه خود از طریق سامانه همگام و فضای مجازی می ‌رسانند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

 ۷۰ بیمار مشکوک و کرونایی طی سه هفته گذشته تا کنون در استان جان خود را از دست داده اند که ۲۹ نفر با علائم قطعی کرونا و ۴۱ نفر مشکوک به کرونا بوده اند.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا  در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا  در البرز تا کنون ۳۸۰ مورد مثبت قطعی کرونا به ثبت رسیده است.

 بیش از یک هزارو ۲۰۰ نفر طی سه هفته گذشته در مراکز درمانی البرز بستری شده که تاکنون ۶۷۴ نفر ترخیص شده اند.

 ۵۶ درصد مبتلایان کرونا  مردان و ۴۴ درصد  بانوان هستند که متوسط سنی مبتلایان نیز ۵۳ سال است .

بیشترین فوتی ها به ترتیب بیماران قلبی ، ریوی ، دیابت و تعدادی بیمار سرطانی و کبدی بودند..
ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۱۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.