به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان هدا مجیری چهارشنبه اظهار داشت: در بازدید نامحسوس تیم بازرسی معاونت غذا و دارو با همراهی کارشناسان معاونت درمان و با همکاری شایسته پلیس اماکن اروندکنار، مقادیری محصولات غیرمجاز از این عطاری کشف و ضبط شد.
وی افزود: از این عطاری ۶۵ نوع پودر گیاهی ترکیبی و محصولات غیرمجاز کشف و ضبط و متصدی خاطی به مراجع قضایی معرفی و اجناس ضبط‌شده نیز پس از طی مراحل قانونی معدوم می‌شوند.
مجیری گفت:در این عطاری یک پودر گیاهی ترکیبی برای پیشگیری، کنترل و درمان بیماری ویروس کرونا در فضای مجازی تبلیغ می‌شد که با توجه به شرایط حساس کنونی کشور، این قبیل ادعاها کذب و اغواگرانه است.

وی اظهار داشت:عطاری‌ها تنها مجاز به عرضه و فروش گیاهان دارویی به صورت خشک و مفرده و یا عرقیجات هستند و هیچگونه مجوزی برای ترکیب چندین گیاه دارویی با یکدیگر و فروش داروهای گیاهی ترکیبی را ندارند.

مجیری افزود: فروش محصولات غیرمجاز توسط برخی افراد سودجو در فضای مجازی می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای مردم داشته باشد و به مردم توصیه می‌شود به تبلیغات فریبنده اعتماد نکنند و تنها اخبار و اطلاعات را از مراجع رسمی دنبال کنند.
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: طبیعتا فروش چنین ترکیباتی در عطاری‌ها هیچگونه مجوز قانونی ندارد بنابراین فروش داروی شیمیایی و گیاهی از قبیل قرص، شربت و شیاف تنها در اختیار داروخانه‌ها است و پودرهای گیاهی ترکیبی فقط توسط متخصص طب سنتی تجویز می‌شود.

 مجیری گفت: شهروندان باید تمام اقلام دارویی، پودرهای مکمل رژیمی و ورزشی را از داروخانه‌ها تهیه کنند و در تقلبی نبودن کالا و تاریخ مصرف آن دقت‌نظر داشته باشند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از شهروندان خواست هنگام خرید از عطاری‌ها به سلامت محصول به ویژه مجوزهای بهداشتی آن توجه کافی داشته باشند.

 تعداد بیماران کرونایی در آبادان هشت بیمار، شادگان سه بیمار و خرمشهر یک بیمار است که در بیمارستان طالقانی آبادان تحت نظر و درمان هستند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد؛ این ویروس تاکنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.