سالار قاسمی روزچهارشنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این اقدام فرهنگی و آموزشی با رویکرد ترویجی برای پاسداشت فرهنگ اصیل ایرانی و پرهیزاز رفتارهای خطرساز اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اینکه دراین پویش دانش آموزان البرزی در فضای مجازی پیمان می بندند تا ازمواد محترقه خطرناک استفاده نکنند وبرای پیشگیری ازبیماری کرونا درخانه بمانند، یادآورشد: پیشگیری از تکرار حوادث تلخ سال های گذشته و ترویج فرهنگ شادابی درکانون گرم خانواده از اهداف مهم این پویش است.

قاسمی  خاطرنشان کرد: دانش آموزان دراین پویش می کوشند با اشتراک گذاشتن مطالب وعکس، نسبت به رفتارهای پر خطرکه جز آسیب زدن به جسم و روان شهروندان را به دنبال ندارد به افراد درمعرض آسیب دراین روزهشدار دهند.

وی تصریح کرد: هر ساله درچهارشنبه آخر سال حوادث ناگواری برای هموطنان به ویژه دانش آموزان که دارای حس کنجکاوی و شورهیجانی هستند اتفاق می افتد که کام خانواده ها را درآستانه سال نو تلخ می کند.

قاسمی اضافه کرد: متاسفانه خسارت های مالی و جسمانی حوادث ناشی ازاقدامات آگاهانه و یا نا آگاهانه افراد دراین روز به قدری بالاست که دربیشتر مواقع قابل جبران نیست.

وی با بیان اینکه دراین پویش یادآوری می کنیم که پیشگیری مقدم براقدامات خدماتی پس از حوادث و خسارت ها ی ناشی از رفتلرهای پرخطر درچهارشنبه آخر سال است، عنوان کرد: ضرورت دارد باردیگردانش آموزان با خطرات ناشی از رفتارهای پر خطرآشنایی پیدا کند تا شاهد آسیب دیدگی آنان دراین روز نباشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: فعال شدن این پویش می تواند نقش مهمی درارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به پرهیزاز رفتارهای پرخطر درچهارشنبه آخر سال البته با نظارت ویژه والدین داشته باشد.

وی سازندگان مواد محترقه را سوداگران مرگ درجامعه دانست وافزود: اقدامات این افراد سود جو، سرنوشت و زندگی یک انسان را تغییر می دهد.

وی بیان داشت: انتظار می رود رسانه ها نیز به این موضوع مهم بپردازند و با توجه به شیوع بیماری کرونا،امن ترین مکان را برای برگزاری جشن بدون آتش بازی و مواد مترقه را درخانه اعلام کنند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

در جریان مراسم چهارشنبه آخر سال ۹۷  براثر انفجار مواد محترقه حدود ۱۹۰ نفر در البرز مصدوم و تعدادی جان باختند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.