تقی رضایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران  اظهار داشت : نام نویسی متقاضیان مسکن ملی استان البرز از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه هفدهم اسفندماه لغایت ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۱۸ اسفندماه

فرصت دارند در سامانه طرح اقدام ملی تولید مسکن نام نویسی کنند.

وی بیان داشت : در این برهه زمانی استان های البرز، آذربایجان شرقی، اردبیل ، اصفهان وآذربایجان غربی  همزمان ثبت نام  خواهند داشت.

رضایی ادامه  داد: در مرحله نخست ثبت نام طرح اقدام ملی تولید مسکن متقاضیانی که زودتر در سامانه ثبت نام می کردند موجب تکمیل ظرفیت شده و به همین دلیل عده ای از ثبت نام جا  ماندند،اما در مرحله دوم ثبت نام این مشکل وجود ندارد و تمام متقاضیان در بازه زمانی تعیین شده می توانند ثبت نام خود را از طریق مراجعه به سایت انجام دهند و محدودیتی در ثبت نام ها وجود ندارد.

مدیرکل راه وشهرسازی البرز بیان داشت:  پس از اتمام زمان ثبت نام و پایان پالایش متقاضیان بر اساس شرایط طرح، متقاضیان نهایی مطابق ظرفیت احصاء شده برای هر شهر، از طریق قرعه کشی انتخاب می شوند.افرادی که در مرحله اول  ثبت نام کرده و به عنوان متقاضی اولیه پیامک احراز شرایط را دریافت کرده اند، چنانچه در بازه زمانی اعلام شده انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند، می توانند در این مرحله ثبت نام کنند.

وی  تاکید کرد: متقاضیانی که نسبت به عدم احزار شرایط در مرحله اول ثبت نام اعتراض کرده اند چنانچه حائز شرایط تشخیص داده شوند نیازی به ثبت نا م  دوباره ندارند و در فرایند قبلی ثبت نام طرح اقدام ملی  مسکن قرار می گیرند.

رضایی گفت: فرد ثبت نام کننده و تمام افراد تحت تکلف آن نباید از تاریخ یکم فروردین ماه سال ۸۴ به بعد هیچگونه سابقه مالکیت ملکی شخصی داشته و از بهمن ماه سال ۵۷ به بعد نیز فرد ثبت نامی و افراد تحت تکلف آن نباید از امکانات دولتی زمین و مسکن استفاده کرده باشند.
وی با تاکید بر اینکه متاهل و سرپرست خانوار بودن نیز به عنوان شرط سوم برای متقاضیان و ثبت نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن منظور شده است، گفت:  پنجسال سابقه سکونت در شهرمورد تقاضا شرط چهارم  است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با این توضیح که نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی از دیگر شروط مهم برای  ثبت نام کنندگان در این طرح است، افزود: توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی نیز شرط مهم دیگربرای متقاضیان است؛ چون متقاضیان باید حداقل ۳۰درصد هزینه ساخت مسکن را سپرده گذاری کنند.
وی در ادامه گفت: میزان تسهیلات بانکی منظور شده در این خصوص از۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با بهره ۱۸ درصد و بدون نیاز به سپرده و با ۲ سال دوره مشارکت است، بازپرداخت آن نیز ۱۲ ساله است. 

اعتبارات ویژه برای بازآفرینی بافت های فرسوده

رضایی  گفت: در حوزه بازآفرینی شهری که شامل ساخت مسکن در بافت های فرسوده شهری است بالغ بر ۴۰ الی ۵۰ میلیونتومان تسهیلات بانکی با بهره ۹ درصد منظور شده و دوره مشارکت آن ۳۰ماهه است، در بافت های فرسوده تسهیلات بانکی ۵۰ الی۶۰ میلیون تومانی  با بهره بانکی۱۸درصد نیز پرداخت می شود. در استان البرز و از طریق  اداره کل راه و شهرسازی ثبت نام متقاضیان برای شهرهای کرج، نظرآباد، فردیس که در آنجا زمین برای واگذاری داریم انجام می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با تاکید بر اینکه در این استان ثبت نام متقاضیان از شهر اشتهارد توسط بنیاد مسکن انجام می شود، گفت:  ساخت مسکن  در زمین های اشتهارد به بنیاد مسکن واگذار شده است، ثبت نام متقاضیان در شهر جدید هشتگرد نیز با شرکت عمران این شهراست که زمان ثبت نام متقاضیان را خودشان اطلاع رسانی خواهند کرد. 
وی در بخش دیگری در خصوص نتایج مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در البرز گفت: در این قالب در شهرستان نظرآباد از میان یکهزار متقاضی ثبت نام کننده تنها مدارک ۲۷ متقاضی کامل بوده و تایید شده است، در شهرستان اشتهارد که ثبت نام متقاضیان از طریق بنیاد مسکن انجام شده است از میان ۲هزار و ۳۸۰ ثبت نام کننده مدارک ۳۶۰ متقاضی کامل بوده است، در سطح شهرجدید هشتگرد نیز که ۱۵هزار نفر در مرحله اول ثبت نام کردند مدارک ۱۲۲ متقاضی پذیرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.