ابوالفضل مهدیار روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین برای چهار هزار نفر متقاضی واجد شرایط در حوزه شمال سیستان و بلوچستان پیامک مراجعه برای نام‌نویسی ارسال شده است.

وی بیان کرد: کار نام‌نویسی از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از ۱۴ بهمن به مدت ۱۰ روز آغاز شده است.

معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۳۰ نفر از کارکنان حوزه راه و شهرسازی به صورت ثابت کار نام‌نویسی از متقاضیان این طرح ملی را در زاهدان انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین از یکم اسفند به مدت ۱۰ روز به منظور بررسی اعتراض متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

مهدیار با بیان اینکه سیستان و بلوچستان اولین استان کشور در حوزه نام‌نویسی در سامانه طرح اقدام ملی مسکن بود تصریح کرد: با توجه به استقبال مردم از این طرح طی سه ساعت اول آغاز روند نام‌نویسی ظرفیت تکمیل و سایت بسته شد.

وی بیان کرد: بعد از مهلت ۱۰ روز اعتراض برای متقاضیان، سامانه مجدد برای نام‌نویسی واجدان شرایط باز خواهد شد.

معاون بازآفرینی و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تنها افراد واجد شرایط نام‌نویسی کنند اظهارداشت: چهار شرط سابقه سکونت بالای پنج سال، تاهل، عدم استفاده از تسهیلات دولتی و وام‌هایی که در قالب مسکن مهر (۹ درصدی) از طرف دولت اعطا شده و نداشتن سابقه مالکیت از جمله شرایط الزامی برای نام‌نویسی در این طرح ملی است.

وی بیان کرد: نخستین استانی هستیم که توانستیم طرح اقدام ملی مسکن را  در قالب تعاونی مسکن دنبال کنیم.

مهدیار ادامه داد:سهمیه سیستان و بلوچستان در طرح اقدام ملی مسکن ۲۰ هزار واحد مسکونی است که بیش از هفت هزار واحد در شهر زاهدان و بقیه در سایر شهرها ساخته می‌شود.

به گزارش ایرنا طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن اواخر سال گذشته به تأیید رییس جمهوری رسید و عملیات تامین زمین و ساخت خانه‌ها در سال جدید آغاز شد.

این واحدها براساس آنچه برنامه وزارت راه و شهرسازی است در مدت ۲ سال ساخته و تحویل متقاضیان می‌شود.
طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» یکی از مهم‌ترین اقدامات فعلی وزارت راه و شهرسازی برای رونق دادن به تولید مسکن در کشور است و بر مبنای آن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز سهم بنیاد مسکن است که باید احداث شود

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.